نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا از بیروت، 'غضنفر ركن آبادی' ، طی سخنانی در همایش 'قدس، پایتخت فلسطین، مسلمانان و عرب ' كه روز یكشنبه در مجتمع رسالات در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، اظهار داشت: ایران بر اساس التزام به تعالیم قرآن كریم دوشادوش ملت های مظلوم و تحت ستم مخصوصا ملت فلسطین ایستاده و از حق این ملت در آزادی، سیادت و استقلال پشتیبانی می كند.

وی با تاكید بر اینكه قدس پایتخت مومنین، موحدین، انبیاء، شهدا، قدیسین و همچنین پایتخت فلسطین، مسلمانان و عرب بوده و باقی خواهد ماند، افزود: امام خمینی (ره) آخرین جمعه رمضان را به عنوان روز قدس اعلام كرد تا بیت المقدس و فلسطین در عقل و قلب تمامی مسلمانان و مسیحیان زنده باقی بماند.

ركن آبادی ادامه داد: مساله قدس و فلسطین بزرگترین مساله امت اسلام بوده و باید تمامی توان ها و امكانات به منظور آزادی آن از چنگ اشغال یكپارچه و منسجم شود.

وی با اشاره به اینكه جمهوری اسلامی ایران بر وحدت به عنوان كلید پیروزی و همچنین بر نهفتگی علاج حقیقی مشكلات مسلمانان در تقویت وحدت و انسجام اسلامی، تاكید دارد، اظهار داشت: با این وسیله می توان در مقابل سیاست های جبهه استكبار ایستاد و پاسخ عملی به فتنه هایی كه دشمنان امت اسلامی در صدد برانگیختن آن هستند، وحدت میان تمامی طیف های جوامع عربی و اسلامی بوده كه این وحدت اساس قدرت و كرامت ملت های عرب و مسلمان به شمار می رود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران با تاكید بر اینكه بیت المقدس، فلسطین و ملت و مقاومت این سرزمین در سرنوشت خود تنها نخواهند ماند، تصریح كرد: ایران اسلامی با وجود تمامی فشارها و توطئه های سیاسی، اقتصادی و امنیتی كه بر ضدش وجود دارد، پشتیبان و یاور ملت فلسطین باقی خواهد ماند چرا كه ایران در برابر مساله قدس و فلسطین احساس تكلیف شرعی و الهی می كند.

ركن آبادی ادامه داد: ما افتخار دایمی خود را به مقاومت ملت دوست و برادر لبنان اعلام می كنیم چرا كه با مقاومت شجاعانه و دلیرانه خود كه در تاریخ كم نظیر بوده، پیروزی های متوالی به دست آورده است.

وی اظهار داشت: به وسیله این مقاومت است كه اسرائیل در عمل از خانه عنكبوت نیز سست تر بوده و این امر در گرو وحدت امت اسلامی و گرد شدن آنها حول حقشان در آزادی و كرامت است.

سفیر ایران در پایان سخنان خود گفت: ما همگی همراه با قدس و فلسطین تا دستیابی به آزادی و پیروزی خواهیم ماند چرا كه این وعده ای الهی بوده و خداوند هیچ گاه خلاف وعده خود عمل نمی كند.

خاور**1030**2047**





:: برچسب‌ها: اروپا , اقیانوس ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: