نشست مشترك اتاق های بازرگانی ایران و الجزایر برگزار شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، در نشست مشترك اتاق های بازرگانی دو كشور كه امروز یكشنبه در پایتخت الجزایر برگزارشد، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی كشورمان در مذاكره با فعالان اقتصادی الجزایری به تبادل نظر و گفت و گو در خصوص گسترش همكاری های اقتصادی و معرفی توانمندی های تجاری، اقتصادی و فنی و عمرانی ایران اسلامی پرداختند.

'محمد نهاوندیان' رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران در این نشست با اشاره به گوشه هایی از توانمندی های اقتصادی، تجاری و فنی و مهندسی كشورمان، گفت بخش های خصوصی ایران در تمامی زمینه های تجاری و سرمایه گذاری و صنعتی توان حضور در بازار الجزایر و رقابت با سایر كشورهای اروپایی هستند.

محمد نهاوندیان با بیان اینكه شركت های ایرانی توانایی سرمایه گذاری در صنعت خودروسازی، حمل و نقل و سد سازی در الجزایر را دارند افزود این سرمایه گذاری نیاز به اصلاح برخی قوانین و مقررات از سوی الجزایر برای تسهیل سرمایه گذاری در این زمینه ها می باشد.

رییس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به برخی مشكلات قانونی و موانع پیش روی سرمایه گذاران و تجار ایرانی برای سرمایه گذاری و انجام فعالیت اقتصای در الجزایر یادآورشد كه می بایست طرف الجزایری فرصت مساوی برای شركت های ایرانی با شركت های اروپایی برای شركت در مناقصات فراهم نماید.

نهاوندیان در ادامه خدمات بانكی، ایجاد صندوق سرمایه گذاری مشترك و ایجاد بانك مشترك را از ضرورت های امروز فعالان اقتصادی دو كشور عنوان كرد و انجام معاملات اقتصادی میان ایران و الجزایر با پول ملی دو كشور (دینار و ریال ) و عدم انجام مبادلات و ارتباط پولی با ارزهای خارجی را به طرف الجزایری پیشنهاد داد.

وی افزود به رغم برخی تحریم های ایران از سوی كشورهای غربی میزان حجم مبادلات تجاری ایران با كشورهای دیگر سال به سال افزایش می یابد و جمهوری اسلامی ساز و كار خود را برای خروج از تحریم ها دارد.

رییس اتاق بازرگانی كشورمان با بیان اینكه حجم مبادلات خارجی ایران در حال حاضر بیش از یكصد و پنجاه میلیارد دلار است، تصریح كرد كه این مهم نشان از افزایش حضور تجار و سرمایه گذاران ایرانی در بازارهای جهانی و توانمندی اقتصاد جمهوری اسلامی است.

نهاوندیان در بخش دیگر سخنان خود بر آمادگی اتاق ایران برای رفع هر گونه موانع و مشكلات پیش روی سرمایه گذاران دو كشور تاكید كرد و تشكیل شورای مشترك اقتصادی از سوی بازرگانان را مطرح كرد.

وی ایران و الجزایر را دو كشور مهم منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و دروازه ورود به بازار منطقه با اشتراكات فراوان فرهنگی و انقلابی عنوان كرد و افزایش سطح همكاری بخش های خصوصی دو كشور در تمامی زمینه ها را خواستار شد.

'طاهر قلیل' رییس اتاق بازرگانی الجزایر نیز در سخنانی با تجلیل از انقلاب اسلامی و پیشرفت های كشورمان در سال های اخیر یادآورشد كه ایران یك كشور قدرتمند و غنی است.

وی افزود الجزایر خواستار انتقال و بهرمند شدن از تكنولوژی ایران است و انتظار داریم روابط اقتصادی دو جانبه به یك مشاركت حقیقی تبدیل شود.

رییس اتاق بازرگانی الجزایر برطرف شدن بسیاری از مشكلات در گروه تشكیل صندوق مشترك سرمایه گذاری در آینده عنوان كرد و از تشكیل بانك مشترك خصوصی از سوی صندوق مشترك استقبال كرد.

طاهر قلیل در ادامه توضیحاتی در خصوص قانون مناقصات، اصلاح و بازنگری قوانین و مقررات مربوط به سرمایه گذاری خارجی در الجزایر و همچنین توافقنامه خواهر خواندگی بندربجایه الجزایر و بندر امام خمینی (ره ) ارائه نمود.

در پایان این نشست، فعالان، تجار و سرمایه گذاران دو كشور به طرح مشكلات و دیدگاه های خود برای توسعه هرچه بیشتر همكاری های اقتصادی پرداختند و روسای اتاق بازرگانی دو كشور نیز به سوالات پاسخ دادند.

فعالان اقتصادی دو كشور همچنین بعد از ظهر امروز در نشست های دو طرفه ضمن معرفی توانمندی های خود به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.

رییس اتاق بازرگانی ایران شامگاه یكشنبه نیز با فعالان اقتصادی وسرمایه گذاران و تجار ایرانی برای آشنایی بیشتر با مشكلات و دریافت نظرات آنان به گفت وگو نشست.

نهاوندیان در سفر پنج روزه خود به الجزایر ضمن دیدار و گفت و گو با فعالان اقتصادی دو كشور و شركت در همایش مشترك اتاق های بازرگانی ایران و الجزایر، با وزیران منابع آب، صنایع، تجارت و امور زیر بنایی این كشور دیدار و گفت و گو خواهد داشت.

خاورم ** 1200**1423





:: برچسب‌ها: توکیو , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: