بازگشت پوتین به راس هرم قدرت در روسیه و وحشت غرب
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، غربی ها كه همواره از بازگشت مجدد پوتین به راس ساختار قدرت در روسیه وحشت داشته و در ماه های گذشته تبلیغات رسانه ای گسترده و همه جانبه ای را برای منصرف كردن وی از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری اجرا كردند، اكنون در مقابل عمل انجام شده قرار گرفته اند.

جهان غرب به رغم گریزناپذیری از قبول واقعیت تلخی به نام بازگشت پوتین، همچنان سیاست اقناع افكار عمومی جهان مبنی بر خطرناك بودن رهبر بزرگ روس ها را به شكلی مرموز و دو پهول دنبال می كند كه بهترین مصداق آن را می توان در پوشش خبری رسانه های غربی از مهم ترین رویداد سیاسی روسیه مشاهده كرد.

رسانه های غربی بلافاصله پس از اعلام نتایج ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه در ابعاد وسیعی به طرح اعتراض ها و اظهارات مخالفان دولت پرداختند و سعی كردند با برجسته سازی ادعاهای مخالفان غربگرای روس در دل خبرهای مربوط به پیروزی پوتین، مشروعیت انتخابات را زیر سوال ببرند.

در همین راستا مجله آلمانی معروف 'اشپیگل' نوشت: 'ولادیمیر پوتین' كه هنوز از نظر قانونی نخست وزیر روسیه می باشد، بلافاصله پس از پایان رای گیری روز گذشته پیروزی خود را جشن گرفت.

مجله آلمانی با اشاره به اینكه 'پوتین از آغاز مبارزات انتخاباتی شانس بیشتری نسبت به دیگر نامزدها برای پیروزی برخوردار بود'، ادعاهای مخالفان پوتین مبنی بر وقوع تخلفات گسترده انتخاباتی را برجسته كرد و افزود: شخصیت های مخالف حكومت روسیه انتخابات ریاست جمهوری را ناسالم خوانده و خواهان برگزاری تجمع های اعتراض آمیز به نتایج آن شدند.

مجله معروف 'فوكوس' هم در مقاله ای با عنوان 'ولادیمیر پوتین، قدرتمندترین سیاستمدار روسیه به كاخ كرملین بازمی گردد' ،بخش عمده ای از فضای خود را به بازتاب تحركات گروه های سیاسی مخالف دولت روسیه اختصاص داد و نوشت: ناظران بیش از 3200 مورد تخلف در انتخابات ریاست جمهوری روسیه ثبت كردند و پوتین باید برای مواجهه با اعتراضات آماده شود.

روزنامه آلمانی 'دی ولت' نیز با انعكاس خبر پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری و اشاره به اینكه 'نباید روسیه تحت حكومت پوتین را سیاه نمایی كرد، زیرا این كشور با شوروی تفاوت اساسی دارد'، بار دیگر تصویر میراث تلخ دوران جنگ سرد و ذهنیت منفی به جای مانده از آن دوران در نزد غربی ها نسبت به روسیه جانشین شوروی سابق را به تصویر كشید.

نشریه انگلیسی 'فاینانشال تایمز' هم كه به دشمنی با شخصیت های سیاسی مستقل جهان معروف است، با انتقاد تند از بازگشت پوتین به كرملین نوشت: در روسیه وضعیت همانند سابق می باشد و قدرت پوتین كاهش نیافته است.

روزنامه انگلیسی افزود: با توجه به تقلب هایی كه در انتخابات صورت گرفته است نتیجه وعده های پوتین مبنی بر انجام اصلاحات از هم اكنون روشن و مشخص است.

'اشتوتگارتر تسایتونگ' روزنامه دیگر آلمانی هم نوشت: روسیه با گذشته به طور اساسی تفاوت كرده است و اقدامات پوتین همگام با تغییرات وعده داده شده از سوی وی در تعیین سرنوشت آتی این كشور نقش تعیین كننده دارد.

در این گزارش آمده است: پوتین در آغاز دوره اول ریاست جمهوری خود كشوری در آستانه فروپاشی را به ارث گرفت، اما روسیه اكنون به مراتب قدرتمندتر و مستقل شده است.

در همین حال كارشناسان سیاسی روس با اشاره به جنجال رسانه ای غرب برای پیشداوری در مورد وقوع تقلب های گسترده انتخاباتی در ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه، سیاست كج دار و مریض غربی ها در قبال بازگشت پوتین را امری عادی تلقی می كنند.

آنان با اشاره به تلاش ناموفق غرب برای جریان سازی مخالف دولت روسیه در انتخابات دسامبر سال گذشته دوما به منظور بسترسازی برای وقوع انقلاب رنگی در این كشور می گویند كه چهره واقعی سیاست های مداخله جویانه غرب در امور داخلی روسیه تحت رهبری پوتین از این پس بیشتر آشكار خواهد شد.

ششمین انتخابات ریاست جمهوری روسیه روز یكشنبه برگزار شد و 'ولادیمیر پوتین' با كسب 71/63 درصد آرا به پیروزی دست یافت.

مردم روسیه در انتخابات دیروز ریاست جمهوری از بین پنج نامزد حاضر متشكل از ولادیمیر پوتین نخست وزیر فعلی و رهبر حزب حاكم 'روسیه واحد'، گنادی زوگانف رهبر و نامزد حزب 'كمونیست'، 'ولادیمیر ژیرینفسكی' رهبر و نامزد حزب 'لیبرال دموكرات'، سرگئی میرونوف' رهبر و نامزد حزب 'روسیه عادل' و میخاییل پروخروف نامزد مستقل، پوتین را به عنوان رییس جمهوری آینده خود برگزیدند.

پوتین پیش از این در فاصله سال های 2000 تا 2008 میلادی دو بار سكان رهبری روسیه را بر عهده داشته و از آن زمان تاكنون نیز در سمت نخست وزیر این كشور مشغول فعالیت است.

به دستور شخص پوتین و در راستای برطرف كردن هر گونه شك و شبهه در خصوص تخلفات احتمالی در تمامی 96 هزار شعبه اخذ رای سراسر روسیه دوربین های مداربسته نصب شده بود و روسای شعبه ها موظف بودند برای شفافیت رای گیری هر یكی از برگه های اخذ رای را مقابل دوربین بگیرند.

بر اساس ثبت الكترونیكی كمیسیون مركزی انتخابات در مجموع 110 میلیون نفر از جمعیت حدود 142 میلیون نفری روسیه واجد شرایط شركت در پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این كشور بودند كه از این تعداد یك میلیون و 813 هزار نفر در خارج از این كشور مقیم بودند.

مطابق اعلام كمیسیون مركزی انتخابات روسیه در پنجمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این كشور در سال 2008 میلادی كه به پیروزی دمیتری مدودیف رییس جمهوری فعلی این كشور منجر شد، 7/69 درصد واجدین شرایط شركت كردند كه این رقم در دوره كنونی به 65 درصد كاهش یافت.

بنا به گزارش كمیسیون مركزی انتخابات روسیه حدود 700 ناظر از مجمع پارلمانی شورای اروپا، سازمان امنیت و همكاری اروپا، مجمع پارلمانی جامعه همسود و چند سازمان بین المللی دیگر برای نظارت بر برگزاری ششمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به روسیه دعوت شده بودند.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: دریا , درخت , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: