معارضین داخلی سوریه با كمك تسلیحاتی خارجی مخالف هستند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرگزاری چینی شینهوا، 'حسن عبدالعظیم' رئیس گروه موسوم به 'نهاد هماهنگی ملی' مستقر در سوریه روز گذشته (یكشنبه) به این خبرگزاری گفت: 'ما مخالف درخواست های مطروحه درباره تسلیح معارضه هستیم، زیرا چنین اقدامی موجب وقوع جنگ داخلی تمام عیار خواهد شد.'

عبدالعظیم ادامه داد: 'تسلیح اپوزیسیون كشتار بیشتری را موجب خواهد شد و ما مخالف آن هستیم. ابزارهای صلح آمیز و دمكراتیكی وجود دارد كه برای حل و فصل بحران سوریه باید به كار گرفته شوند.'

گروه معارضه مستقر در خارج از سوریه موسوم به 'شورای ملی سوریه' اخیرا اعلام كرد كه برای تامین سلاح مورد نیاز مخالفان نظام حاكم بر این كشور، شورای یاد شده احتمالا یك نمایندگی نظامی در تركیه ایجاد می كند.

'برهان غلیون' رئیس شورای ملی سوریه همچنین با اشاره به تشكیل یك 'دفتر نظامی' جدید، تصریح كرد كه هماهنگ كردن عملیات مسلحانه و نقش آفرینی به عنوان كانالی برای انتقال كمك تسلیحاتی كشورهای غربی به داخل سوریه، وظایف دفتر یاد شده خواهد بود.

'لوای حسین' رئیس حزب 'ساخت كشور سوریه' با انتقاد از شورای ملی سوریه گفت: 'كسانی كه تسلیح مخالفان را خواستار می شوند، دستشان به خون آغشته است و از این رو، حق ندارند برای گفت و گو و یا مذاكره شرط بگذارند.'

وی كنفرانس گروه موسوم به دوستان سوریه را كه چندی قبل در تونس برگزار شد، زمینه ساز فرصتی برای عربستان و قطر دانست تا از گروه های مسلح در سوریه حمایت كنند.

حسین همچنین با بیان این كه 'چنین خواسته هایی به واقع اهرمی برای سوق دادن كشور به سمت یك جنگ داخلی تمام عیار است'، آن را به مثابه 'دخالت نظامی غیرمستقیم' دانست.

'لیندسی گراهام' سناتور امریكایی روز یكشنبه خواستار كمك نظامی و اقتصادی امریكا به مخالفان سوری شد و اتحادیه عرب را كانال مناسبی برای این كمك رسانی عنوان كرد.

بر اساس این گزارش ،یكی از اعضای بلندپایه گروه مسلح موسوم به 'ارتش آزاد سوریه' در گفت وگو با خبرنگاران از رسیدن كمك های نظامی آمریكا و فرانسه از جمله موشك های ضدهوایی به دست مخالفان اسد در شهر 'حمص' خبر داده بود.

مترجمام**2017**1446 **





:: برچسب‌ها: هنر , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
مصطفی در تاریخ : 1390/12/16/2 - - گفته است :
سلام...حضور گرم و سبزتان را در وبلاگ آرامش اینترنت صمیمانه پذیرا هستم.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: