مدیرعامل راه آهن از آمادگی این بخش برای افزایش حجم جابجایی فرآورده های نفتی خبرداد
نوشته شده توسط : gogos

'عبدالعلی صاحب محمدی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مركز زاهدان افزود: راه آهن جمهوری اسلامی با بیش از چهار هزار واگن مخزن دار در سراسر كشور جابجایی مواد سوختی را برعهده دارد و در تحقق برنامه های وزارت راه این میزان تا پایان برنامه پنجم توسعه به چند برابر افزایش خواهد یافت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به راه اندازی ایستگاه صحرایی تخلیه مخزن دار راه آهن زاهدان گفت: با بهره برداری از این پروژه سالانه بیش از 400 میلیون لیتر نفت گاز به جای نفتكش با مخزن دار به این انبار حمل و از تردد بیش از 13 هزار دستگاه نفتكش در جاده ها جلوگیری می شود.

مدیر عامل راه آهن بیان كرد: با راه اندازی این ایستگاه قادر خواهیم بود سالانه دو میلیون تن فرآورده های نفتی را به سیستان و بلوچستان منتقل كنیم كه این حجم سوخت مازاد بر نیاز استان است بنابراین امكان صادرات نیز وجود دارد از طرفی راه آهن امكان افزایش حجم بیشتری از حامل های انرژی را دارد.

صاحب محمدی با بیان اینكه راه اندازی این ایستگاه روند صادرات فرآورده های نفتی از جنوب شرق كشور به كشورهای همجوار را تسهیل می كند، گفت: بهره برداری از ایستگاه صحرایی تخلیه مخزن دار راه آهن زاهدان اقدامی مهم در راستای توسعه ترانزیت كالا از سیستان و بلوچستان است.

به گزارش ایرنا، ایستگاه میرجاوه از توابع زاهدان راه آهن سراسری جمهوری اسلامی را به پاكستان متصل می كند.

7315/2729/330





:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک , خام , رنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: