حمایت از ولی فقیه و مقابله با دشمنان، پیام اصلی انتخابات
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا ،انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی برگزار شد كه مقام معظم رهبری از مردم مسلمان و انقلابی ایران خواست تا با حضور در صندوق های اخذ رای، سیلی سخت تری به دشمنان بزنند و دیدیم كه مردم با لبیك گفتن به این درخواست ولی امرشان، از فرصت استفاده كرده و سیلی محكمی بر استكبار جهانی و حاكمان دست نشانده آنان در برخی ملت‌های اسلامی نواختند.

آمریكا و غرب از ابتدای انقلاب اسلامی تا كنون از همه طرح ها و اهرم های داخلی و بین المللی برای ضربه زدن به ایران اسلامی استفاده كرده اند؛ از سناریوی اتهام اقدام تروریستی در آمریكا گرفته تا گزارش سازمان حقوق بشر. از گزارش بی‌سابقه و اسرائیل‌پسند مدیر كل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گرفته تا تحریم‌های بی‌سابقه اتحادیه اروپا وآمریكا. از تهدیدات لفظی مبنی بر حمله نظامی گرفته تا اقدام هماهنگ اپوزیسیون خارج كشور و برخی جریان های داخلی مبنی بر تحریم انتخابات و اعزام ده‌ها گروه تروریستی به داخل كشور برای ایجاد ناامنی؛ تلاش های بی شماری است كه در این 30 سال صورت گرفته و هر بار ملت ایران اسلامی مصمم تر از گذشته بر عزم فولادین خود پافشاری كرده اند.

اگرچه دشمنان، تلاش می‌كنند تا این دستاوردها را ناچیز جلوه دهند، اما خود آنان خوب می‌دانند كه ایران به یك قدرت بزرگ تبدیل شده و روز‌به‌روز بر توان و دانش خود می‌افزاید.

برگزاری انتخاباتی پرشور در عین آرامش و امنیت كامل خود گواهی بر استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران است كه در برابر توفان های متعدد هم چون كوهی استوار ایستاده و در مواجهه با آفات دهر گزندی بر آن راه ندارد.

حضور پرشور مردم در روز 12 اسفند سال جاری كه برای انتخاب نمایندگان نهمین دوره مجلس شورای اسلامی آمده بودند، حاوی پیام هایی بود كه برای دوستان و علاقمندان به ایران اسلامی پشتوانه ای محكم و قابل اتكا و برای دشمنان، سیلی محكم و پتك آهنین بود.

این پیام ها عبارتند از:

*** ایستادگی در برابر انواع توطئه های استكبار جهانی

دراین باره، 'محمد الرصافی المقداد'، نویسنده و متفكر تونسی در یادداشتی انتخابات مجلس شورای اسلامی و حضور چشمگیر مردم در انتخابات را صیانت بخش نظام اسلامی ایران دانسته و می گوید: انتخابات فرصتی را فراهم آورد تا مردم ایران بار دیگر به سوی روند مطلوب و عزت گام بردارند.

این نویسنده تونسی كه كشورش در یكسال گذشته از دیكتاتور وابسته به غرب رهایی یافته است، فشارهای همه جانبه بین المللی اعم از سیاسی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران را یاد آور شده و گفته است: حضور همه اقشار ملت مسلمان ایران به شعبه های اخذ رای آمدند و به همگان و به ویژه قوای شیطانی غربی و در رأس آن‌ها شیطان بزرگ، آمریكا فهماند كه آنها هیچ توجهی به تحریم‌ها ندارند و این تحریم‌ها عزم آنها در حمایت از نظام اسلامی را سست نمی‌كند.

'مهدی فضائلی'، كارشناس مسائل سیاسی، دشمنان انقلاب اسلامی را نادان دانسته و پیام های انتخابات را این گونه می گوید: در مقابل این همه نافهمی و عدم شناخت، مردم ما دشمن را خوب شناخته‌اند و این را با تمام وجود درك كرده‌اند كه اولا دشمن، دشمن است و خیرخواه این كشور نبوده و نیست و دوم این كه تا زمانی كه ما با هم باشیم و یكدل، همه توان دشمن در برابر این همدلی و انسجام ضعیف است و شكست‌پذیر.

دبیر شورای مركزی جبهه متحد اصولگرایان به رویكرد خارجی حضور مردمی در انتخابات اشاره كرده و می افزاید: مردم با حضورشان، دشمن را در منطقه بلكه در جهان اسلام مجبور به عقب نشینی كردند و نشان دادند كه با یك انگشت رنگی می توانند، تمام معادلات و محاسبات دشمن را بر هم بزنند.

یكی از داوطلبان نهمین دوره مجلس كه از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام كرده بود، نیز تحریم های غرب علیه ایران اسلامی را مورد توجه قرار داده و به پیام های این انتخابات بر برنامه های استكبار جهانی علیه ایران اسلامی این گونه می گوید: نظام سلطه تمام تمهیدات فلج كننده علیه ایران را به كار گرفت تا انتخابات را سرد و كم رنگ نمایش دهد، این انتخابات اولین انتخابات بعد از جریانات فتنه بود و تمام تلاش دشمنان ما این بود كه با سوءاستفاده از جریانات گذشته، مشاركت انتخاباتی را به حداقل رسانده و واگرایی را موجب شوند اما اكنون شاهد هستیم كه طرح های آن ها توهمی بیش نبوده است.

*** تثبیت الگوی انقلاب اسلامی برای كشورهای منطقه

محمد الرصافی در این باره می گوید: مردم ایران این مهم را در شرایطی به انجام رساندند كه با توجه به پیشگامی اسلامی و نیز تحولات اخیر در منطقه و جهان، چشم دوستان و دشمنان به آنها دوخته بود تا ببینند آیا آنان انسجام خود را حفظ كرده‌اند یا نه.

وی ملت ایران را برگزیده آغازگر امت اسلامی دانسته و با ابراز همبستگی با ملت ایران،‌ گفته است: ما از فرزندان سلمان فارسی تقاضا می‌كنیم كه مسئولیت‌های دینی و تاریخی‌شان در پیروزی نظام پیش‌رونده‌ی اسلامی و یاری آن در فائق آمدن بر چالش‌های پیش ‌روی خود را به نحو احسن به انجام برسانند.

این نویسنده تونسی به تأثیرگذاری نظام جمهوری اسلامی و حضور مردم در انتخابات در موج بیداری اسلامی، اشاره كرده و خطاب به مردم ایران گفته است: ما هر لحظه چشم به راه دستاوردی از پسِ دستاوردی دیگر هستیم و امید ما به خدا و به شما بسیار است، زیرا شما حقیقتی تأثیرگذار هستید كه ما را به نزدیك شدن تحقق عدل الهی امیدوار می‌سازید.

هم چنین یك كارشناس مسایل سیاسی پیام انتخابات را خطاب به مسلمانان منطقه این گونه توصیف كرد: مردم با حضورشان پیام دادند كه الگوی مردم‌سالاری دینی در ایران كارآمد و موفق است. راه مبارزه با استبداد و استعمار خارجی و جلوگیری از باز تولید قدرت غرب در نظام‌های پوسیده عربی مردم‌سالاری دینی است. مردم باید پای انقلاب و نظام و اسلام بایستند و از آن دفاع كنند و الا دستاوردهای انقلاب مورد غارت ناتو و آمریكا قرار می‌گیرد.

جبهه ' متحد اصولگرایان' نیز، الگو بودن انقلاب اسلامی ایران را در موج بیداری اسلامی كشورهای منطقه، بی تردید دانسته و بر پیام انتخابات در این خصوص این گونه تأكید كرده است: حضور باشكوه و پر شور و نشاط مردم با سلایق مختلف سیاسی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، یك بار دیگر الگوی مردمسالاری دینی ایران را به رخ دنیای مدعی دمكراسی كشید و مردم ایران را به عنوان پیشكسوت برگزاری انتخابات در منطقه، الهام بخش ملت‌های خط مقدم «بیداری اسلامی» نمود.

*** دست رد به حامیان فتنه

پیام دیگر انتخابات كه آگاهانه از سوی مردم ایران صادر شد،‌ دست رد بر سینه كسانی بود كه می خواستند با همراهی بیگانگان انتخابات را تحریم كنند و تیم های رسانه ای خود را در لندن و سایر كشورها فعال كردند. این ها ادامه فتنه گران سال 88 بودند.

'مجتبی شاكری' یك عضو جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار كرد: این دوره از انتخابات هم برای آمریكا و صهیونیست‌ها و هم برای ما اهمیت بسیاری داشت از این جهت كه ببینند آیا مردم تحت تاثیر القائات فتنه 88 قرار گرفته‌اند یا نه، اما مردم نشان دادند كه شرایط را به درستی رصد می‌كنند و تحلیل‌هایشان با اهداف و آرمان‌های انقلاب همراه است.

در این رابطه، جبهه 'متحد اصولگرایان' نیز به اقدامات نظام سلطه اشاره كرده و در بیانیه پایان انتخاباتی خود، موضوعات تبلیغات دشمنان انقلاب اسلامی برای كاهش مشاركت و تحریم را محور دانسته و اعلام می كند: نظام سلطه جهانی از ماه ها قبل بر طبل تحریم انتخابات می كوبید و دنباله روی برخی مغرضان و غافلان داخلی نیز اندكی امیدوارش ساخته بود، اما وقوع این حماسه كم نظیر ثابت كرد كه تحریم كنندگان اقتصادی خارجی و تحریم كنندگان سیاسی داخلی را باید ناكامان بزرگ 12 اسفند نامید و جریان فتنه و انحراف و حامیان مردم ناشناس آن را زین پس در كتاب عبرت تاریخ جستجو نمود.

*** تثبیت شعار 'استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی'

همه فعالان انتخاباتی اعم از افراد حقیقی و جبهه های مختلفی كه در آستانه انتخابات شكل گرفتند، شكست توطئه های غرب علیه ایران اسلامی را مهم ترین پیام انتخابات دانسته اند. جبهه 'پایداری انقلاب اسلامی' حضور دشمن شكن ملت مسلمان ایران در این انتخابات را ترجمان دیگری از شعارهای اساسی انقلاب اسلامی یعنی' استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی' دانسته و آن را ارائه دهنده نمادی دیگر از مردم سالاری دینی در عصر قحطی دموكراسی و آزادی به مردم جهان بیان كرد.

'كاظم انبارلویی'كارشناس مسایل سیاسی پیام حضور گسترده مردم در انتخابات نهم مجلس را حاوی پیام جدیدی برای آمریكا و نیز كشورهای منطقه دانست و گفت: مردم در این انتخابات گفتند كه نظام جمهوری اسلامی در دایره میدان آمریكا و اروپا قرار نگرفته است و با حضور گسترده مردم به راه خود ادامه می‌دهد.

دبیر شورای مركزی جبهه متحد اصولگرایان نیز حضور مردم در پای صندوق های رای را نشانه توجه مردم به نظام است و اعلام می كند كه هم چنان پشتیبان آن خواهند بود.

*** افزایش امنیت ملی

از دیگر موضوعاتی كه انتخابات مجلس شورای اسلامی به آن معطوف است، امنیت ملی و تأمین منافع ملی است. بی تردید هر رای ملت ایران همانند موشكی است كه به سوی دشمنان قسم خورده ایران اسلامی شلیك می شود و باعث می شود بر خلاف تصورات غلط دشمنان كه سلاح هسته ای را دارای قدرت بازدارنده می پندارند، ثابت كنند كه قدرت اصلی در دستان مردم است و اگر قرار باشد به مقابله با نظام جمهوری اسلامی برآیند باید با تمام مردم مقابله كنند.

نایب رییس مجلس هشتم، درباره اثرگذاری حضور مردمی در امنیت ملی، می گوید: این انتخابات در جنگ سردی كه در آن حاضریم، موجب افزایش ضریب امنیت ملی ما شد و آن را گسترش داد. همه اینها باعث می شود در آینده لحن كلام امریكا و غرب با ما عوض شود.

*** وفاداری به ولایت فقیه و درسی برای همه جناح های سیاسی

این انتخابات این پیام روشن را داشت كه هر حركتی جدای از مقتدای امت در بین ملت جایگاهی ندارد و این امت در پیمان خود با رهبری پایدار و ومستحكم است.

جبهه 'پایداری انقلاب اسلامی' در بیانیه خود كه بعد از انتخابات صادر كرده است، پیام دیگر انتخابات را وفاداری مردم به اسلام عزیز و اصل ولایت فقیه نامید كه نه تنها منافقان و فتنه‌گران داخلی را مایوس كرده بلكه اربابان و صحنه گردانان آمریكایی- صهیونیستی آن ها را نیز دچار شوك و سردرگمی نموده و خط بطلانی بر آمال و آرزوهای استكبار جهانی كشیده است.

'محمد رضا تابش'، دبیر كل فراكسیون خط امام(ره) مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشاركت خوب مردم در انتخابات مجلس نهم، هوشمندی و زمان‌شناسی مردم را مورد توجه قرار داده و گفته است: ما باید از رهبری معظم انقلاب كه بستر مشاركت كاندیداها و تنوع سلایق را فراهم كردند، سپاسگزاری كنیم و حضور مردم در این انتخابات را به فال نیك بگیریم و بدانیم كه جبران این حضور با تعامل سه قوه، همكاری مسئولان برای رفع مشكل و تنگناهای مردم و هدایت كشور به مسیر درست و پیشرفت و ترقی ایران میسر است.

سیام/1429





:: برچسب‌ها: لا , باغ وحش , زرد ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: