شهر قم، علمی ترین شهر جهان اسلام است
نوشته شده توسط : gogos

این هیات، درجریان بازدید روزدوشنبه خود از مركز تحقیقات كامپیوتری علوم اسلامی (نور) قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ظرفیت ها و فعالیت های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی این مركز را برای گسترش روابط علمی و فرهنگی میان ایران با سایر كشورهای اسلامی مهم و با ارزش توصیف كردند.

رییس دانشكده الهیات دانشگاه استانبول، با توجه به ظرفیت های علمی و پژوهشی در مراكز و موسسات قم خواستار برقراری ارتباط و تعاملات علمی میان این شهر و دانشگاه ها و مراكز علمی پژوهشی تركیه شد.

پرفسور 'محمد نوردغان' با بیان تاثیرات معنوی، مراكز علمی - پژوهشی اسلامی استان قم گفت: اگر كاستی درترویج و گسترش اسلام در این برهه از زمان وجود دارد این كاستی به همت مراكز پژوهشی حوزوی و دانشگاهی قم قابل جبران است.

همچنین یكی از مسوولان دانشكده الهیات دانشگاه بورسا(اولوداغ) گفت: تولید نرم افزار آن هم با رویكرد اسلامی یكی از شاهكارهای جمهوری اسلامی ایران است.

پرفسور'سلیمان اولوداغ' اضافه كرد: جمهوری اسلامی ایران به واسطه برخورداری از نیروهای متعهد، در همه زمینه های علمی و فناوری به ویژه در زمینه تولید نرم افزار نه تنها درجهان اسلام بلكه در عرصه بین المللی جایگاه ممتاز و ویژه ای دارد.

وی با بیان اینكه امروز با علمی ترین شهر ایران آشنا شده ام، اظهار داشت: نه تنها دانشگاه ها، بلكه كلیه دانشجویان دانشگاههای تركیه بویژه دانشجویان رشته های علوم اسلامی، نیازمند همكاری و آشنایی با مراكز علمی و پژوهشی قم هستند.

رییس دانشگاه اغدیر تركیه نیز اظهارداشت: مركز تحقیقات كامپیوتری علوم اسلامی قم، پاسخگوی بسیاری از نیازهای علمی محققان حوزه دینی است.

پرفسور 'ابراهیم حقی یلماز' افزود: مجموعه ای كه در بیش از20 شاخه از علوم و معارف اسلامی و انسانی فعالیت تخصصی دارد بدون شك سرشار از انرژی و پتانسیل علمی حوزوی و آكادمیك است.

وی بیان داشت: عجین شدن علوم و معارف اسلامی با آخرین دستاوردهای نوین صنعت 'آی تی' یكی از شاهكارهای حوزه علمیه قم است كه امروزه پاسخگوی دغدغه ی جمع كثیری از علم آموزان و پژوهشگران علوم دینی در اقصی نقاط جهان است.

رییس دانشكده الهیات دانشگاه ایلول (ازمیر) نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ما در تركیه فعالیت های قرآنی و پژوهشی مناسب و شایسته ای داریم كه می توانیم آن را برای هرچه غنی تر كردن تولیدات در اختیار محققان و پژوهشگران دینی در قم قرار دهیم.

پرفسور'عمر دوملو' اظهارداشت: ترجمه های متعدد قرآنی به زبان تركی استانبولی و تركی آذری همچنین ترجمه انگلیسی قرآن توسط مولفین به نام تركیه از جمله دیگر فعالیت های مراكز علمی پژوهشی ما در تركیه است.

همچنین معاون دانشكده الهیات دانشگاه ایلول(ازمیر) از حضور خود در ایران و شهر قم ابراز خرسندی كرد و گفت: انتظار شهری با این جایگاه علمی رفیع را نداشتم.

پرفسور 'رضا ساواش' افزود: شهر قم افتخار جهان اسلام است و ما به وجود چنین شهری به خود می بالیم.

در این دیدار كه با حضور معاون بین الملل مركز تحقیقات كامپیوتری علوم اسلامی برگزار شد، تفاهم نامه همكاری میان مركز تحقیقات كامپیوتری علوم اسلامی و روسا و مدیران ارشد دانشگاههای تركیه ای منعقد شد.

این هیات علمی تركیه به دعوت جامعه المصطفی العالمیه برای آشنایی با مراكز و موسسات علمی پژوهشی و تحقیقاتی قم صبح امروز وارد قم شد. ك/4

7405 / 380/ 556





:: برچسب‌ها: شهرستان , عکاسی ,
:: بازدید از این مطلب : 153
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: