منبع سوری از كشته شدن 4 هزار نفر از نیروهای این كشور خبر داد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار ایرنا، این منبع كه خواست نامش فاش نشود، در دیدار با برخی از دست اندركاران رسانه های ایرانی در دمشق خاطر نشان كرد كه این امر موجب بی سرپرست شدن 4 هزار خانواده و یتیم شدن هزاران كودك شده است.

وی در مورد افراد مجرد كشته شده در جریان تحولات اخیر در سوریه آماری ارایه نكرد.

این منبع سوری با اشاره به وجود 16 زن در بین كشته های مزبور، خاطر نشان كرد در جریان این رویدادها همچنین 10 هزار نیروی نظامی و امنیتی این كشور نیز در درگیری با افراد مسلح زخمی شده اند.

وی ادامه داد: در جریان این ناارامی ها همچنین شماری از مردم و غیر نظامیان نیز به بهانه های مختلف مانند حمایت از دولت از سوی افراد مسلح كشته و یا ترور شده و اجساد آنان نیز در مقابل دیدگان مردم قرار گرفت تا نوعی خوف و وحشت در بین مردم ایجاد شود.

مقام مزبور تاكید كرد كه دولت از حق این افراد نخواهد گذشت و با توجه به اقدامات مختلفی كه از سوی وزارت كشور برای شناسایی افراد مجرم و كسانی كه دست آنان به خون مردم سوریه آلوده شده است، این افراد باید پاسخگوی اعمال جنایتكارانه خود باشند.

منبع اطلاع رسانی سوریه با اشاره به تمایل دمشق برای افزایش همكاری های رسانه ای با ایران و گسترش بیش از پیش آن افزود: 'ما با داشتن دو شبكه تلویزیونی و چهار روزنامه دارای اطلاع رسانی ضعیفی هستیم ولی تلاش می كنیم تا همپای با اصلاحات در این بخش نیز اصلاحاتی بعمل آید و متناسب با بحران نیز دارای دستگاه های اطلاع رسانی باشیم.'

وی در ارتباط با ورود دست اندركاران رسانه ها به منطقه باباعمرو نیز گفت با توجه به وجود برخی مناطق آلوده به مواد منفجره اعضای صلیب سرخ نیز به زحمت وارد آن شدند و اكنون نیروهای در حال پاكسازی هستند. به گفته وی افراد مسلح هفت ساختمان را در باباعمرو مین گذاری كرده بودند.

این منبع خاطر نشان كرد منطقه حمص اساسا كانون بحران بود زیرا طیف های مختلف از گروه های تروریستی مانند سلفی ها اخوان المسلمین، تاجران مواد مخدر و مجرمین در آنجا حضور دارند و دولت برنامه هایی برای بازسازی مناطق خارج شده از كنترل افراد مسلح دارد. وی افزود برای بازسازی مناطق تخریب شده از تجارب ایران استفاده خواهد شد.

وی افزود: این افراد مجموعه ای واحد نیستند و فقط هدف واحد آنان را گردهم جمع كرده و بعد از دستیابی به برخی اهداف برنامه خاصی ندارند و دچار درگیری، مشكل و پراكندگی می شوند.

وی در ارتباط با تغییر قانون اساسی در سوریه و تصویب قانون اساسی جدید نیز گفت كه 'قانون قبلی مشكلاتی مانند نظام تك حزبی داشت. من از اشتباهات این حزب دفاع نمی كنم چرا كه این حزب بر اساس قانون اساسی قدیم به عنوان یگانه حزب در سوریه وجود داشت و ممكن است داشتن قدرت یك رویكرد منفی به دنبال داشته باشد.'

وی تاكید كرد كه 'در كنگره آینده این حزب در سوریه شاهد جوانگرایی اعضای و مسوولان آن خواهیم بود و چهره های جدیدی در آن انتخاب خواهند شد.'

خاورم**1436**1423





:: برچسب‌ها: سقوط ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: