گسترش همكاری های تهران ، مینسك مورد تاكید قرار گرفت
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا به نقل از اداره كل اطلاعات ومطبوعات وزارت امور خارجه ،'علی اكبر صالحی' وزیر امور خارجه كشورمان كه در مینسك بسر می برد عصر سه شنبه با میخائیل مسنیكوویچ نخست وزیر بلاروس دیدار و گفت و گو كرد.

وی تاكید كرد:اراده رییس جمهوری اسلامی ایران گسترش بیشتر مناسبات با بلاروس با رویكردی ویژه است.

وزیر امور خارجه افزود: باید با كشف امكانات و نیازهای متقابل و برگزاری نمایشگاههای بازرگانی و توسعه تماسهای مردمی و گردشگری، زمینه های افزایش همكاریها را مهیا ساخت.

صالحی در این دیدار ضمن ابلاغ سلام های گرم معاون اول رییس جمهوری كشورمان، از طرف رحیمی از نخست وزیر بلاروس برای سفر به ایران دعوت به عمل آورد.

وی اضافه كرد: باید شرایط تماسهای مردمی را بگونه ای تسهیل كرد كه رفت و آمدها آسان شود.

وزیرامور خارجه كشورمان با اشاره به موقعیت ژئوپلتیكی دو كشور،افزود: موقعیت دو كشور به گونه ای است كه می توان برای انتقال و ترانزیت كالا و مسافر به سایر كشورها استفاده كرده و همكاریهای چندجانبه را شكل دهد.

صالحی تصریح كرد : جمهوری اسلامی ایران شریك و دوستی مطمئن برای بلاروس خواهد بود.

نخست وزیر بلاروس نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیات جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری كرد در نتیجه این سفر صفحه جدیدی در همكاریهای دو كشور گشوده شود و پروژه های جدید همكاری طراحی و اجرایی گردد.

وی افزود: ما مصمم هستیم تمامی توافقات گذشته را بدون توجه به هرگونه مشكلی بر سر راه آنها اجرایی و محقق كنیم.

'میخائیل مسنیكوویچ 'با اشاره به اینكه نشست اخیر یازدهمین اجلاس كمیسیون مشترك اقتصادی دو كشور سازنده بود، ابراز امیدواری كرد: این اجلاس به پیشبرد همكاریهای اقتصادی ایران و بلاروس كمك كند.

نخست وزیر بلاروس با ابراز رضایت از پیشرفت همكاریهای اقتصادی و تجاری فیمابین علاقمندی مینسك را برای مشاركت بیشتر بخش خصوصی ایران در پروژه های سازندگی این كشور اعلام داشت و گفت: سال 2013 به عنوان بیستمین سالگرد برقراری روابط سیاسی دو كشور سال جهش در مناسبات فی مابین خواهد بود.

سیام **1708*1580





:: برچسب‌ها: رودخانه , سفر , نور ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: