اوباما در ایپك رنگ عوض كرد
نوشته شده توسط : gogos

یهودی های صهیونیست ساكن در آمریكا كه كمتر از دو درصد كل جمعیت این كشور را تشكیل می دهند با ایجاد تشكل های مهم و ارتباط كامل میان منافع آمریكا و صهیونیسم به یكی از بانفوذترین گرو‌ه‌های تاثیرگذار در سیاست خارجی دولت آمریكا تبدیل شده‌اند.

كمیته امور عمومی آمریكا و اسرائیل موسوم به 'ایپك' یكی از مهم ‌ترین لابی‌های صهیونیست ها در آمریكا است كه از دهه پنجاه میلادی شروع به فعالیت كرده و مسوول هماهنگی و برنامه ‌ریزی برای فعالیت تمامی سازمان‌های یهودی آمریكا و همچنین مسوول اصلی جمع ‌آوری كمك و اعانه برای اسرائیل بشمار می‌رود.

'ایپك' اعضای خود را از بین صهیونیست‌ها (یهودیان و غیریهودیان) گزینش می‌كند كه همه آن‌ها در یك چیز اتفاق ‌نظر دارند و آن حمایت از اسرائیل و كانالیزه كردن سیاست خارجی آمریكا در راستای منافع این رژیم است ؛ زمانی كه از اعضا و عناصر این سازمان سخن به میان می‌آید، فهرستی طولانی از اسامی افراد و اشخاص بانفوذ در سیاست خارجی آمریكا به چشم می‌خورد.

ایپك از سال 1950تاكنون همه ساله جلسات خویش را با حضور دولتمردان آمریكایی برگزار می كنند و امسال نیز باراك اوباما، رئیس‌جمهور' تغییر' امریكا شامگاه یك ‌شنبه در جمع هزاران نفر از هواداران اسرائیل دراین لابی سخنرانی كرد.

* امریكا در هراس از تحولات خاورمیانه و شمال آفریقا

حجت الاسلام 'حسین سبحانی نیا' در گفت و گو با ایرنا می گوید: تامین منافع رژیم صهیونیستی همیشه یك اصل بسیار مهم برای سیاستمداران آمریكایی بوده است.

این عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می افزاید: حضور اوباما و سخنرانی وی در ایپك نیز حاكی از همین دیدگاه است.

وی ادامه می دهد: اوباما در سخنرانی اخیر خویش در ایپك سعی در جلب نظر صهیونیست ها داشت تا بتواند از حمایت آنان در انتخابات آتی نیز بهره مند شود.

دولتمردان اسرائیلی و آمریكایی در سخنرانی های خویش در ایپك نتوانستند خشم خودشان را از سیلی سخت مردم ایران طی 12 اسفند كتمان كنند.

حضور و مشاركت پرشكوه ایرانیان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی سبب یاس و ناامیدی سردمداران آمریكا، رژیم صهیونیستی و دیگر كشورهای سلطه گر شد.

حجت الاسلام سبحانی نیا ادامه می دهد: سخنرانی و اتهامات كذب اوباما در ایپك نیز در تداوم تلاش های مذبوحانه آمریكاییان برای صیانت و حفظ رژیم اشغالگر قدس است.

دولتمردان آمریكایی به سبب فضایی كه هم اكنون در خاورمیانه و شمال آفریقا بوجود آمده است، سخت در هراس بوده و در پی تقویت و حفظ موقعیت رژیم صهیونیستی در منطقه هستند.

وی افزود: معتقدم رژیم صهیونیستی با چنین تلاش ها و اقدامات به اهداف خویش دست نیافته و حمایت آمریكا نیز به غیر از هزینه هنگفت ، هیچ ثمری نخواهد داشت.

اوباما در ایپك سعی كرد دل صهیونیست ها را بدست آورد

* مشاور بین الملل رئیس مجلس نیز با بیان اینكه لابی صهیونیست یكی از مولفه‌های اصلی تعیین رئیس‌ جمهوری در آمریكا است، تاكید می كند: هدف سخنرانی اوباما در اجلاس ایپك بدست آوردن دل صهیونیست‌ها در آستانه انتخابات آمریكا بود.

'حسین شیخ‌الاسلام ' می گوید: سخنرانی اوباما در ایپك صرفا جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی داشته و در مورد ایران نیز كاملا منفعلانه بود.

وی می افزاید: یكی از اهداف اصلی برگزاری این جلسه دریافت پول از صهیونیست ها برای تبلیغات انتخاباتی است چرا كه صهیونیست‌ها عمده صاحبان ماشین‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای دنیای غرب است و اوباما نیز بر همین اساس سعی كرد تا در این جلسه دل آنان را بدست آورد.

*راه نجات مردم آمریكا رهایی از كارتل های صهیونیستی است

'محمد كریم عابد' عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم در این ارتباط به خبرنگار ایرنا گفت : ملت بزرگ 99 درصد آمریكا زمانی نجات پیدا كرده و به سمت دموكراسی واقعی، حقوق بشر و توسعه عدالت محور خواهند رفت كه دست كارتل های صهیونیست و ایپك را كوتاه كنند.

وی ادامه داد: یكی از موثرین اقداماتی كه این 99 درصد مردم آمریكایی می توانند برای خروج از بحران انجام دهند یافتن افرادی برای ریاست جمهوری است كه به اینگونه كارتل ها تعلق خاطری نداشته باشد.

عابد یادآور شد: هم اكنون، هم حزب جمهوری خواه و هم حزب دموكرات متعلق به ایپك بوده و دست نشانده رژیم صهیونیستی هستند.

اینگونه سخن گفتن اوباما در ایپك اوج خواری و ذلت رئیس جمهوری است كه بدین راحتی در بین صهیونیست ها تحقیر می شود.

اوباما برای اثبات سرسپردگی خویش به لابی صهیونیستی چاره ای ندارد كه در سخنرانی های خویش به مدح و ستایش آنان برخواسته و با ادعاهایی سخیف و بی منطق سعی در جلب حمایت آنان برای تصدی كرسی ریاست جمهوری داشته باشد.

اوباما اگر كوچكترین حركتی برخلاف نظر كارتل های صهیونیستی داشته باشد بطور یقین دیگر نمی تواند به كرسی ریاست جمهوری آمریكا تكیه دهد.

این عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان می سازد: پیروزی جنبش 99 درصدی مردم آمریكا زمانی محقق خواهد شد كه بتوانند ایپك را به زیر بكشند.

گزارش ها حاكی از آن است كه صدها نفر از مردم واشنگتن همزمان با برگزاری اجلاس لابی صهیونیستی در آمریكا(ایپك)، در اعتراض به سخنان باراك اوباما و اظهارات جنگ ‌طلبانه مقامات آمریكایی و صهیونیستی علیه ایران دست به تظاهرات زدند.

*هرچند كه اوباما در گردهمایی صهیونیستی (ایپك) تحت تاثیر فشار صهیونیست ها و برای بدست آوردن آرای آنان در انتخابات آتی این كشور ، بخشی از سخنان خود را به تهدید ایران اختصاص داد و سوژه نخ نما شده خود مبنی بر اینكه 'همه گزینه ها روی میز است' را برای صدمین بار تكرار كرد، اما این سخنان هم نتانیاهو و دیگر مقام های صهیونیستی را راضی نكرد چرا كه رئیس جمهوری آمریكا در ادامه ضمن بر شمردن آسیب های جنگ و تهدیداتی كه در پی خواهد داشت، بر رسیدن به نتیجه از طریق دیپلماسی تاكید كرد.

كارشناسان مسائل سیاسی نیز تصریح كردند ، سخنانی كه باراك اوباما بعد از اجلاس ایپك در كاخ سفید بیان كرد نرم تر و تا حدی متفاوت تر از سخنان قبلی بیان شد كه این تغییر سیاست و به نوعی رنگ عوض كردن، جای تامل دارد.

گزارمیز**9187**1542**





:: برچسب‌ها: سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: