وزیر خارجه ایتالیا سفیر هند را احضار كرد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از وزارت خارجه ایتالیا، ترتزی با احضار سفیر دهلی نو و تاكید بر موضع دولت رم، گفت: صلاحیت قضایی محاكمه نظامیان ایتالیایی بازداشت شده در هند برعهده دادگستری ایتالیا است.

وی تاكید كرد كه این حادثه مربوط به ارگان های دولتی می شود كه در مقابله با پدیده دزدان دریایی زیر پرچم ایتالیا و در اب های بین المللی فعال هستند.

در بیانیه وزارت خارجه ایتالیا خوانده می شود: وزیر خارجه ایتالیا با قاطعیت علیه تدابیر غیر قابل قبولی كه در قبال نظامیان این كشور اتخاذ شده است اعتراض كرد و اظهار داشت كه بازداشت انها رضایتبخش نیست.

وی همچنین از دیپلمات هند خواست تا نگرانی دولت و پارلمان و افكار عمومی ایتالیا را بخاطر فضای تنش و حس شدید ضد ایتالیایی كه در هند بوجود آمده است، منتقل كند.

دولت ایتالیا بر این عقیده است كه دو نظامی بازداشت شده از مصونیت سیاسی برخوردارند، اما دولت هند می گوید دو افسر ایتالیایی به اتهام قتل در این كشور محاكمه می شوند.

دو نظامی نیروی دریایی ایتالیا كه وظیفه حفاظت از یك نفتكش این كشور از حمله دزدان دریایی را برعهده داشتند روز چهارشنبه گذشته با شلیك به قایق ماهیگیران هندی، دو تن را به قتل رساندند كه به دنبال این واقعه دستگیر و برای محاكمه در هند حبس شدند.

اروپام ** 2171**1596





:: برچسب‌ها: درخت , ساحل ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: