رقابت شانه به شانه دو جمهوری خواه در اوهایو
نوشته شده توسط : gogos

تا کنون هیچ نامزد حزب جمهوری خواه نتوانسته بدون پیروزی در اوهایو به کاخ سفید راه پیدا کند

با انجام رای گیری در مهم ترین روز انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان نتایج اولیه حاکی از پیروزی میت رامنی در ویرجینیا، ورمونت، ماساچوستز و آیداهو است در حالی که رقیب اصلی او ریک سنتروم در ایالت های اوکلاهوما، داکوتای شمالی و تنسی پیروز شده است.

نیوت گینگریچ، نامزد دیگر که رییس سابق مجلس نمایندگان آمریکاست امیدوار است پیروزی او در جورجیا نشانه برتری بر رقبایش در ایالت های جنوبی باشد و به مبارزات انتخاباتی اش جانی تازه ببخشد.

نامزدی که در انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان پیروز شود رقیب اصلی باراک اوباما در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود که پاییز آینده برگزار خواهد شد.

رای گیری در ایالت مهم اوهایو به پایان رسیده است. اما از آنجا که میت رامنی و ریک سنتروم در این ایالت شانه به شانه هم پیش می رفتند هنوز نتیجه رای گیری مشخص نیست.

روز سه شنبه در ایالت های تنسی، اوکلاهوما، آیداهو، داکوتای شمالی و آلاسکا نیز رای گیری انجام شده است.

میت رامنی فرماندار سابق ماساچوستز که از تجار بسیار ثروتمند نیز هست در این رقابت ها پیشتاز است. او در هفته های گذشته با اقبال مواجه بوده و پیروزی های زیادی به دست آورده است.

با این همه سناتور سنتروم که فرماندار سابق پنسیلوانیاست و خود را تنها محافظه کار راستین در این رقابت ها می خواند که می تواند رای کارگران آمریکایی را جلب کند، امیدوار است در زنجیره پیروزی های میت رامنی وقفه ایجاد کند.

ران پاول نامزد دیگر که عضو کنگره از ایالت تگزاس است به دلیل وسیع المشرب بودنش، به طور گسترده ای نامزد کم شانس این رقابت ها شمرده می شود. او امیدوار است اولین پیروزی خود را در ایالت آلاسکا به دست بیاورد.

رای گیری در آلاسکا هنوز ادامه دارد.

ایالت اوهایو در این رقابت ها بسیار مهم است چرا که هیچ وقت نامزدی از حزب جمهوری خواه بدون پیروزی در این ایالت موفق نشده در انتخابات سراسری ریاست جمهوری پیروز شود.

مارک ماردل سردبیر آمریکای شمالی بی بی سی می گوید اگر آقای رامنی نتواند در اوهایو پیروز شود پرسش های زیادی درباره شایستگی او برای نمایندگی کردن حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری پرسیده خواهد شد.

بسیاری بر این باورند که در نهایت انتخاب میت رامنی برای به چالش کشیدن باراک اوباما در انتخابات ریاست جمهوری گریز ناپذیر است اما آنگونه که خبرنگار بی بی سی می گویند کمتر رای دهنده ای را می بینی که از حضور میت رامنی در این انتخابات هیجان زده و پرشور باشد.

به گفته مارک ماردل در تمام این رقابت های شاخه محافظه کار حزب جمهوری خواه امیدوار بوده اند که نامزدی به جز میت رامنی را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بیابند؛ کسی که یک "جمهوری خواه راستین" باشد.

بر اساس نظرسنجی مشترک واشنگتن پست و شبکه ای بی سی، روز سه شنبه ۳۵ درصد از آمریکایی ها نگاه مثبتی به میت رامنی داشته اند. این نگاه مثبت درباره ران پاول و ریک سنتروم ۳۲ درصد و درباره نیوت گینگریچ ۲۳ درصد بوده است.

روزنامه واشنگتن پست نتیجه این نظرسنجی را یادآور تلخی برای حزب جمهوری خواه دانسته که حاکی از ضربه خوردن حزب در پی طولانی شدن این رقابت هاست.

در اوهایو مبارزات انتخاباتی میت رامنی که از بودجه هنگفتی برخوردار است از ریک سنتروم بیشتر هزینه کرده است.

آقای سنتروم که یک کاتولیک معتقد و مخالف سقط جنین و ازدواج همجنس گرایان است بر اساس نتایج اولیه در ایالت تنسی پیروز شده است. او تلاش کرده از تردید برخی محافظه کاران نسبت به میت رامنی که فرماندار مورمون یک ایالت لیبرال بوده به نفع خود سود ببرد.

.





:: برچسب‌ها: سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: