ایران: فعالیت‌های هسته‌ای خود را هیچگاه تعلیق نمی‌کنیم
نوشته شده توسط : gogos

ایران ادعای تلاش برای پاکسازی پارچین را تکذیب کرد

ایران اتهام پاکسازی سایت نظامی پارچین را تکذیب کرد. علی اصغر سلطانیه نماینده ایران درآژانس بین المللی انرژی اتمی گفت طرح چنین اتهام هایی کودکانه است.

برای پخش این فایل، نرم افزار "جاوا اسکریپت" باید فعال شود و تازه ترین نسخه "فلش" نیز نصب شده باشد

نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته است که ایران هیچگاه فعالیت‌های هسته‌ای خود را متوقف نخواهد کرد، ولی در عین حال، این کشور به دنبال دستیابی به تسلیحات هسته‌ای نیست.

علی اصغر سلطانیه از "تعهد ایران برای یافتن راه‌حلی بر مبنای مذاکره" خبر داد و گفت که ایران از مذاکرات بدون پیش‌شرط استقبال می‌کند.

آقای سلطانیه همچنین ادعاهایی را که درباره اقدام ایران برای پاکسازی سایت نظامی پارچین از آثار آزمایش‌های هسته‌ای مطرح شده‌اند، "ماجرایی مضحک و کودکانه" خواند.

ایران روز سه‌شنبه، ششم مارس (۱۶ اسفند)، در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که به شرط تعیین چارچوب و "مدالیته" همکاری دو طرف، اجازه بازدید از سایت پارچین را به بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواهد داد، ولی برخی دیپلمات‌ها گفته‌اند که ایران به دنبال پاکسازی و از بین بردن آثار آزمایش‌های هسته‌ای خود در منطقه نظامی پارچین است.

آقای سلطانیه این ادعاها را کودکانه خوانده ولی گفته است: "ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست."

در عین حال، خبرگزاری رویترز به نقل از یوکیا آمانو، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گزارش داده است که ایران هنوز رسما درباره هرگونه دسترسی بازرسان این آژانس به سایت نظامی پارچین، ارتباطی برقرار نکرده است.

آقای آمانو روز پنجشنبه، هشتم مارس (۱۸ اسفند)، در جمع خبرنگاران گفت که از طریق گزارش‌های رسانه‌ها درباره موضع ایران مطلع شده، "ولی ارتباطی رسمی در این باره با ما برقرار نشده است."

'ایران جدی باشد'

بر اساس گزارش ها، علی اصغر سلطانیه، نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفته است: "واقعیت این است که تحریم‌ها هیچ تاثیری بر فعالیت‌های هسته‌ای، از جمله غنی‌سازی در ایران نداشته است. در واقع، تحریم‌ها به جای سانتریفیوژها، بر زندگی مردم تاثیر گذاشته است؛ تحریم‌ها، قطعنامه‌ها، حمله‌های سایبری و حمله‌های تروریستی به دانشمندان هسته‌ای و تهدیدهای نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران هیج تاثیری بر فعالیت‌های هسته‌ای ما ندارد."

او گفت: "ما هیچگاه فعالیت‌های هسته‌ای خود را تعلیق نخواهیم کرد و به فعالیت‌های خود تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه می‌دهیم."

دو روز بعد از آن که ایران در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که "برای حل و فصل اتهام‌های باقی‌مانده" تصمیم گرفته است با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی "به شیوه‌ای حرفه‌ای" همکاری کند، اعضای گروه ۱+۵ در بیانیه مشترکی از این کشور خواستند تا در مذاکرات هسته‌ای با این گروه "جدی" باشد.

در بیانیه گروه ۱+۵ که روز پنجشنبه، هشتم مارس (۱۸ اسفند)، در جریان اجلاس دوره‌ای شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صادر شد، آمده است: "ما از ایران می‌خواهیم تا برای دستیابی به نتایج ملموس، بدون پیش‌شرط وارد روند مذاکراتی جدی و بدون وقفه شود."

آخرین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در ژانویه سال ۲۰۱۱ میلادی در استانبول برگزار شد، اما بدون نتیجه به پایان رسید.





:: برچسب‌ها: پرندگان , گل , پاریس ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: