تظاهرات دانشجویان دانشگاههای فرانسه در اعتراض به اخراج خارجیان
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز جمعه ایرنا ، دانشجویان دانشگاههای برخی از شهرهای فرانسه از جمله ' استراسبورگ' ، 'اورلئان' و ' پواتیه' در حالی كه دولت فرانسه ظرف ماههای اخیر بر شمار اخراج مهاجران غیرقانونی و دانشجویان غیرمجاز از كشور افزوده است، با سردادن شعارهایی مراتب اعتراض خود را نسبت به این سیاست دولت اعلام كردند.

تظاهرات دانشجویان در اعتراض به سیاست دولت در این زمینه در شرایطی صورت می گیرد كه براساس آخرین مصوبه سال 2011 دولت فرانسه ، دانشجوی غیرقانونی درصورت دستگیری توسط پلیس ظرف 48 ساعت از كشور اخراج می شود این در حالی است كه براساس قوانین قبلی دست كم یك ماه فرصت به دانشجوی فاقد كارت اقامتی داده می شد تا به برخی تدابیر لازم دست بزند.

دانشجویان معترض نیز با عنوان اینكه دولت ظرف سال گذشته بیش از 10 دانشجو را تنها در سطح دانشگاه استراسبورگ یكی از دانشگاههای بزرگ در شرق فرانسه اخراج كردند ، افزودند: بایستی مراقب بود تا دولت قوانین دست و پاگیری این چنین را در خفا كه محدودیت هایی را برای این قبیل از دانشجویان اعمال می كند ، وضع نكند.

این درحالی است كه وزارت كشور فرانسه نیز چندی پیش اعلام كرد كه در پی اجرای طرح دولت دراین زمینه ، حدود 31 هزار نفر از مهاجران غیرقانونی در جریان سال 2011 میلادی از كشور اخراج شدند درحالی كه مسوولان این كشور برای سال گذشته میلادی اخراج تعداد 28 هزار مهاجر غیر قانونی را پیش بینی كرده بودند.

تظاهرات اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاههای مختلف فرانسه درحالی صورت می گیرد ، كه مبارزه با ورود مهاجران خارجی به فرانسه نیز با دستاویز قرارگرفتن موضوع 'امنیت ' و ' اشتغال' در كشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به یكی از وعده های اصلی نامزدهایی انتخاباتی تبدیل شده است.

' نیكلا ساركوزی' نامزد حزب راست حاكم كشور نیز به تاسی از ' مارین لوپن ' رهبر جبهه ملی راست افراطی فرانسه و با هدف جلب آرای انتخاباتی حامیان وی ، ظرف هفته های اخیر مهاجران و امنیت در كشور را محور اصلی سخنان خود قرارداده است.

جبهه ملی فرانسه براساس نظر سنجی از حدود 20 درصد آرا مردمی برخوردار است .

این درحالی است لوپن كه نیز به داشتن از جمله ایده های مخالف با مهاجران خارجی نزد فرانسوی ها شهره است ، این قشر از جامعه فرانسوی را عامل اصلی ناامنی در شهرهای مختلف كشور از جمله ' مارسی ' در جنوب كشور اعلام می كند.

درهمین حال نیز بنا اعتقاد برخی از صاحب نظران ، دولت فرانسه كه از اجرا و محقق نشدن برخی از برنامه های انتخابات ریاست جمهوری سال 2007 میلادی خود همچنان عاجز مانده است ، مهاجران غیرقانونی و مسلمانان مقیم را عامل مشكلات موجود در جامعه عنوان می كنند.

در حالی كه كمتر از 50 روز به برگزاری اولین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری فرانسه باقی است، بحث های انتقادی در زمینه مهاجران از جمله مسلمانان مقیم در فرانسه یكبار دیگر اوج گرفته است.

اروپام **1495**1609





:: برچسب‌ها: عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: