لازمه رشد صنعت هسته ای كشور تدوین و رعایت استانداردهاست
نوشته شده توسط : gogos

'فریدون عباسی' پنجشنبه شب در حاشیه همایش 'تجلیل از شهدای جهاد علمی كشور' در مدرسه دارالشفای قم در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مركز قم افزود: به لطف خدا تدوین و تعریف استانداردهای خاص هسته ای در دستور كار این سازمان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: توجه لازم به اصول ایمنی و رعایت استانداردهای به روز جهانی، در راه اندازی و بهره برداری از نیروگاه بوشهر، نمایان گر عزم كشور در بهره گیری مناسب از دانش و فناوری هسته ای است.

عباسی تصریح كرد: این دستاوردها، بدون حمایت‌های راهبردی و تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب و پشتیبانی همه جانبه و بی ‌دریغ رییس جمهوری از برنامه‌های این صنعت، به ویژه تامین به موقع و كامل اعتبارات مالی، امكان‌پذیر نبود.

وی تاكید كرد: همراهی سایر اعضای هیات دولت، ایمان و عزم پولادین و خواست ملت بزرگ ایران، هم چون گذشته، مشوق اساسی فرزندان خود، در این صنعت بوده و استمرار این توجهات و دعای خیر همه، تضمین كننده دستارودها و خودكفایی‌های آتی خواهد بود.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران در بخش دیگری از گفت وگوی خود بالابردن كیفیت مواد و خودكفایی قابل توجه در صنعت هسته‌ ای را نیازمند توجه خاص به رشد فناوری تولید مواد راهبردی، در كشور عنوان كرد.

وی گفت: سازمان انرژی اتمی ایران، به منظور رفع نیازمندی خود، با حمایت از بخش‌های خصوصی و دولتی كشور، ایجاد ظرفیت و تبدیل توانمندی‌های بالقوه به بالفعل، موفق به تولید برخی مواد راهبردی شده است.

عباسی ادامه داد: این دستاوردها، در آینده ی نزدیك، با از بین بردن محدودیت‌های موجود مواد، رشد قابل ملاحظه‌ای در این صنعت، به دنبال خواهد داشت و سایر صنایع كشور نیز از جهش چشم‌گیری، بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: رشد علمی و فنی جمهوری اسلامی ایران، الگویی مناسب برای سایر كشورها، در كسب استقلال و حاكمیت ملی و انتقال مركز تصمیم‌گیری و مدیریت،‌ به داخل هر كشور می باشد.

وی اظهار داشت: رشد دانش و فناوری هسته‌ ای، به عنوان یك شاخص چشم‌گیر رشد و توسعه كشورها، در زمینه‌های مختلف علمی، فنی و مدیریت دانش و فناوری است.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان كرد: در سال‌های گذشته، مخالفان توسعه الگوی ایران اسلامی به روش‌های مختلف در جهت از بین بردن و یا كند كردن روند رشد كشور،‌ در دستیابی به دانش و فناوری‌های راهبردی، سعی در ایجاد موانع مختلف كرده اند و در این راه صنعت هسته‌ ای كشور را به عنوان محور همه توانمندی كشور، هدف قرار داده‌اند.

عباسی ادامه داد: در این راستا با اعمال تحریم‌های مختلف آموزشی، تجاری و فنی، تلاش كرده‌اند راه ما را سد كنند و از آن جا كه در این مسیر موفق نبودند به خرابكاری صنعتی روی آوردند كه در این عرصه نیز جوانان متعهد كشور، در خط مقدم مبارزه فكری، علمی و فنی به نمایندگی از ملت بصیر، قهرمان و خداجوی ایران با مجاهدت‌های خود، آن‌ها را ناكام گذاشتند.

وی اظهارداشت: ترور و حذف فیزیكی دانشمندان و متخصصان كشور، حربه دیگر بداندیشان در دو سال اخیر بوده است، هر چند ضایعه از دست دادن عزیزان ما بسیار تاسف‌بار است اما توجه جامعه به این مهم جلب شده كه خط مقدم مبارزه و دفاع برای آزادی و استقلال كشور، عرصه‌های علمی و فناوری است.

همایش تجلیل از شهدای جهاد علمی با حضور شخصیت های علمی، دینی و سیاسی كشور و جمع كثیری از خانواده معظم شهدا و جانبازان در سالن اجتماعات مدرسه علمیه دارالشفای قم برگزار شد. ك/3

7405 / 380/681





:: برچسب‌ها: تایوان , دختر , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: