تلاش عربستان برای شعله وركردن آتش بحران سوریه از سوی لبنان
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا از بیروت به نقل از گزارش های اخیر منابع رسانه ای در لبنان، به دنبال مقاومت نظام سوریه در برابر توطئه های خارجی، برخی كشورهای منطقه خواستار مداخله مستقیم عربستان سعودی در صحنه درگیری‌های داخلی سوریه با توجه به حمایت مادی از نیروهای القاعده و تأثیر مستقیم آن بر حركت جریان های سلفی منطقه شده اند.

این منابع بر این باورند كه مخالفان نظام سوریه با حمایت جریان چهارده مارس و تبلیغات مغرضانه آنها علیه سوریه به عنوان جبهه مقاومت در برابر تهدیدها و حملات رژیم صهیونیستی در منطقه، درصدد اجرای طرح های خود به حساب مردم لبنان علیه سوریه هستند.

به گفته آنها، ارتش به اصطلاح آزاد سوریه كه فعالیت مسلحانه علیه نظام سوریه را برعهده گرفته است، نسخه برابر اصل 'ارتش لبنان آزاد' است كه در سال های 1978 میلادی در جنوب لبنان به فرماندهی 'سعد حداد' فرمانده بازنشسته ارتش تشكیل شد؛ با نگاهی به عملكرد این ارتش در آن دوران، می توان گفت كه این ارتش در واقع وظیفه حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر عملیات های گروههای مقاومت در لبنان را برعهده داشت.

'ارتش آزاد سوریه' كه خواب سقوط نظام 'بشار اسد'رییس جمهوری سوریه را در سر می پرواند، خود از جذب افراد فراری ارتش با وسوسه های مالی كشورهای خلیج فارس تشكیل شده است.

به گفته منابع لبنانی، با نگاهی به وقوع جنگ های داخلی لبنان در دهه های هفتاد و هشتاد میلادی و پیامد صرف هزینه های هنگفت پول‌های كشورهای خلیج فارس در ایجاد تشنج میان گروههای مختلف لبنانی و به درازا كشیدن جنگ های داخلی، امروز بار دیگر تجربه صرف پول‌های این كشورها در افزایش روند بحران سوریه به خوبی مشاهده می شود.

این گزارش حاكی است، با دستگیری مجموعه های مسلح در سوریه، حجم گسترده استفاده از اسلحه های آمریكایی و اسراییلی توسط گروههای مسلح سوریه بیانگر حجم گسترده دخالت های مستقیم آمریكا و رژیم صهیونیستی در بحران سوریه است؛ به دنبال دستگیری مجموعه های مسلح در سوریه، اسلحه های اسراییلی، آمریكایی و عربی در دست آنها دیده شده است.

از سوی دیگر ارتش سوریه توانسته گروههای تروریستی زیادی از هویتهای مختلف را شناسایی كند كه برخی از این تروریست ها دارای شناسنامه اسراییلی هستند.

آمریكا همزمان با آغاز بحران سوریه و قبل از عقب نشینی از عراق، دست به آزادی بیش از 600 تن از افراد شرور و خطرناك از هویت های مختلف با هدف مشاركت دادن آنها در عملیات تروریستی سوریه در قبال دریافت هزینه های هنگفت زده است.

از سوی دیگر یك منبع دیپلماتیك عربی با اشاره نقش كشورهای غربی در بحران سوریه گفت: ارتش سوریه در رویارویی با مجموعه های مسلح از هویت های مختلف كه تحت آموزش نظامی قرار گرفته اند، روبروشده است.

این منبع با تأكید بر خبر منابع غربی در مورد وجود نیروهای سلفی و القاعده در لبنان و سرازیر شدن آنها به سوی سوریه گفت: نیروهای مسلح سلفی و نیروهای القاعده از كشورهای لبنان، اردن، عراق و تركیه به منظور انجام عملیات تروریستی در روستاها و شهرهای سوریه به این كشور سرازیر می شوند.

وی با اشاره به نقش پررنگ عربستان در افزایش روند بحران سوریه، گفت: عربستان سعودی كه قبل از این به نفع قطر از بازی در عرصه تحولات منطقه ای عقب كشیده بود، با درخواست نیروهای توطئه گر و با توجه به تأثیر مستقیم آن بر حركت جریانهای سلفی منطقه، بار دیگر وارد میدان درگیری های داخلی منطقه و سوریه شده است.

این منبع دیپلماتیك گفت: با توجه به حمایت مادی عربستان از سازمان تروریستی القاعده، در بررسی علل انفجارها و عملیاتهای تروریستی حاصل در منطقه ، می توان به دست داشتن مستقیم عربستان در كشتار مردم منطقه و به ویژه مردم عراق، اطمینان كامل بدست آورد.

خاورم*2023**1030**2047**





:: برچسب‌ها: آب ,
:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: