اعطای 160 میلیون تومان وام بلاعوض به هنرمندان در سال 90
نوشته شده توسط : gogos

'مجید سرسنگی' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا افزود: طی بیش از یك دهه فعالیت خانه هنرمندان، بخش مهمی از ظرفیت بالقوه این خانه به فعل تبدیل شده، البته این به معنای آن نیست كه تمام ظرفیت های موجود این مركز كشف و به عمل رسیده است.

وی گفت: گسترش كمی وكیفی خانه هنرمندان ایران با استفاده از نقطه نظرات پیشكسوتان عرصه هنر، توسعه نمایندگی های خانه هنرمندان در سطح شهر و یا استان های دیگر، برقراری رابطه با سایر سازمان های فرهنگی و هنری و تقویت رابطه با انجمن ها و خانه های عضو شورای عالی خانه هنرمندان از جمله مهمترین محورهای خانه هنرمندان برای رسیدن به نقشه جامع و توسعه متوازن فرهنگی و هنری است.

مدیرعامل خانه هنرمندان به اقدامات انجام شده در سال 90 اشاره كرد و گفت: سال جاری در راستای ایجاد شركت تعاونی مسكن خانه هنرمندان ایران و برای ساخت مجتمع مسكونی هنرمندان، تلاش های بسیاری انجام شد كه امیدوارم زمین آن سال 91 تهیه شود.

سرسنگی یادآورشد: همچنین اعتباری معادل سه میلیارد ریال برای كمك به هنرمندان نیازمند از محل اعتبارات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تصویب شد و تعداد 263 نفر نیز برای دریافت وام به انجمن ها و خانه های وابسته معرفی شدند كه جمع این رقم به 800 میلیون تومان می رسد.

وی به پیگیری های لازم برای ایجاد نمایندگی خانه هنرمندان ایران در سایر كشورها اشاره كرد و گفت: اقداماتی در سال 90 برای عضویت انجمن های هنری دارای شرایط چون انجمن عكاسان ایران، انجمن تصویرگران و انجمن سفال و سرامیك ایران در شورای عالی خانه هنرمندان صورت گرفت كه امیدواریم در سال آینده نتیجه بدهد.

مدیرعامل خانه هنرمندان به سایر فعالیت های این مركز اشاره كرد و افزود: برگزاری 171 نمایشگاه در هفت نگارخانه های این خانه با نمایش 26 هزار 309 اثر، ساخت مجسمه اساتید هنر، ایجاد موزه هنرهای تهران و گرافیك و تهیه شناسنامه آثار هنری موجود در خانه هنرمندان و تشكیل گنجینه برای نگهداری آثار هنری فعالان این عرصه از مهمترین فعالیت های انجام شده در بخش هنر بوده است.

انتشار فصلنامه 'نقد نامه هنر' در حوزه نقد هنرهای سنتی و هنر مدرن، تهیه و تدوین و انتشار سلسله كتب 'یك هنرمند، یك كتاب'، برگزاری 9 كارگاه پژوهشی و آموزشی، هشت نشست علمی و تخصصی و سه همایش و هم اندیشی از دیگر برنامه های خانه هنرمندان در سال جاری بود كه سرسنگی به آنها اشاره كرد.

مدیرعامل خانه هنرمندان، گسترش فعالیت های فرهنگی و بین المللی را از مهمترین اقدامات این خانه در سال 90 دانست و گفت: انعقاد تفاهمنامه همكاری بین خانه هنرمندان ایران و سازمان های یونسكو و اكو، برگزاری هفته هنری و فرهنگی ایران و توكیو، برگزاری جشن نوروز و فرهنگ ملل با همكاری 10 كشور منطقه و همكاری های مشترك در جهت تكنولوژی های جدید تئاتر با كشور آلمان نیز در حوزه بین الملل انجام شده است كه این فعالیت های در سال 91 با جدیت دنبال می شود.

سرسنگی فعالیت های عمرانی و توسعه باغ هنر را نیز بسیار مثبت ارزیابی كرد و ادامه داد: بطور تقریبی، بیشتر برنامه های مد نظر خانه هنرمندان در سال جاری محقق شد، ضمن آنكه بین 25 تا 30 درصد از برنامه های مصوب نیز جلوتر هستیم.

به گفته وی، راه اندازی سالن شماره 3 تماشاخانه ایرانشهر كه به خاطر عملیات عمرانی شهرداری و اختصاص زمین با تاخیر همراه بود، بطور قطع در بهار سال 91 به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسوول توضیح داد: خانه هنرمندان فعالیت های خود را در سال آینده از 15 فرودین ماه آغاز خواهد كرد.

فراهنگ ** 9173 ** 1071





:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: