بنزین گران، امیدهای انتخاباتی اوباما رانقش برآب كرده است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز دوشنبه روزنامه واشنگتن پست، به رغم نویدهایی كه هفته گذشته دراشتغال زایی و توسعه اقتصادی احساس شد، گران شدن قیمت بنزین در روزهای اخیر در آمریكا بدبینی نسبت به عملكرد اقتصادی اوباما را تقویت كرده است.

نتایج سیاسی این اوضاع از هم اكنون قابل پیش بینی است. عدم رضایت عمومی ازاوباما شانس وی را در مقابل رقبای انتخاباتی اش و همه دستاوردهایی را كه در این میدان رقابت برای خود اندوخته بود، به باد فنا خواهد داد.

'میت رامنی'و 'ریك سانتوروم' دو رقیب اصلی جمهوریخواه اوباما در انتخابات، در حال حاضر در نظرسنجی ها شانه به شانه اوباما در این مسیر رقابت در حال پیشتازی اند.

قیمت بنزین شاخصه اصلی ارزیابی عملكرد اقتصادی اوباماست:دو سوم آمریكایی هاازنحوه مدیریت اوباما بر قیمت بنزین ناراضی اند و معتقدند كه این سوء مدیریت عامل افزایش قیمت بنزین بوده است .فقط 26 درصد مردم موافق مدیریت اوباما در این بخش هستند كه البته این هم نازل ترین نرخ محبوبیت اوباما در نظرسنجی هاست.

گران شدن بنزین بر بنیه مالی خانواده ها لطماتی وارد آورده است وتقریبا' نیمی از مردم می گویند كه افزایش قیمت ها همچنان ادامه خواهد داشت و قیمتها از این هم بالاتر خواهد رفت.

گرانی بنزین بیشترین آسیبها را بر لایه هایی از طبقات اجتماعی جامعه آمریكا وارد ساخته است،از جمله خانوارهایی كه درامد سالانه شان زیر 50 هزار دلار است و یا رنگین پوستان و سفید پوستان فاقد مدرك دانشگاهی.

همه بخت سیاسی اوباما در مقابل رقبای جمهوریخواهش با بهبود شرایط اقتصادی كشور گره خورده است.

طبق نظرسنجی جدیدی كه درفاصله زمانی چهارشنبه تا روز شنبه گذشته توسط روزنامه واشنگتن پست و شبكه خبری ABC انجام گرفت، 59 درصد امریكایی ها از عملكرد اقتصادی اوباما اظهار نارضایتی كرده و 50 درصد به او نمره منفی می دهند كه پایین ترین نرخ نارضایتی از اوباما در نظرسنجی های این دو موسسه است . در این نظرسنجی 46 درصد كار اوباما را در بخش اقتصاد قبول دارند و 50 درصد ناراضی اند. در آغاز ماه فوریه میزان رضایت مردم از عملكرد اقتصادی اوباما 50 درصد بود.

اوباما در میان رای دهندگان مستقل هم شاهد افت محبوبیت بوده است. 57 درصد این رای دهندگان ازاین عملكرد اوباما راضی نیستند . نسبت رضایت سفیدپوستان فاقد مدرك دانشگاهی هم از اوباما 2 به 1 یعنی 66 در مقابل 28 درصد است.

درمیان رای دهندگان ثبت نام شده اوباما تقریبا' با میت رامنی برابراست: 47 درصد برای اوباما و 49 درصد برای رامنی .

قبلا' اوباما بر هر دو رقیب جمهوریخواه خود برتری داشت.

در حال حاضر رقابت اصلی در میدان جمهوریخواهان برای معرفی یك نامزد برای انتخابات ریاست جمهوری میان رامنی و سانتروم جریان دارد. در این طیف 33 درصد رای دهندگان رامنی را ترجیح داده اند و 29 درصد هم سانتروم را.

درسیاست خارجی هم نرخ محبوبیت اوباما در نازل ترین سطح خود قرار دارد . برای اولین بار در یك سال گذشته كه مردم امریكا مدیریت اوباما را در این وادی رد كرده اند و فقط سیاست او در جنگ افغانستان را تائید می كنند.

در بخش انرژی، تقریبا' نیمی از مردم آمریكا امتیاز منفی به اوباما می دهند. رقبای جمهوریخواه اوباما وی را دراین بخش بشدت هدف انتقاد قرار می دهند و سیاستهای او را در این موضوع عامل رشد قیمت بنزین می دانند.

فارغ از این عامل تعیین كننده، دیدگاههای اوباما در مورد زنان ، امتیاز مثبت دیگر اوباما در مقابل رقبایش است . با حاشیه ای فراخ، 55 درصد امریكایی ها معتقدند كه دمكراتها مواضع متمایل تری در قبال زنان دارند تا جمهوریخواهان.

این نظرسنجی تلفنی در تاریخ 10-7 مارس به صورت تصادفی از 1003 شهروند بالغ امریكایی با حاشیه ضریب خطای مثبت و منفی 4 درصد به عمل آمده است.

روز جمعه اعلام شد ماه گذشته تعداد 227هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است كه این موضوع برای كاخ سفید نوید بخش بود.

مترجمام**1591**1590**





:: برچسب‌ها: اسپانیا , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: