افزایش ظرفیت تحصیلات تكمیلی از چالش های موجود وزارت بهداشت است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا،'مرضیه وحید دستجردی' روز دوشنبه در گردهمایی تقدیر از اعضای هیات ممتحنه علوم پایه پزشكی و تقدیر از رتبه های برتر آزمون دكتری در مركز همایش های رازی تهران افزود: باید ظرفیت تحصیلات تكمیلی و همچنین كیفیت آموزشی را افزایش دهیم و این افزایش ها باید همراه با نقشه جامع علمی كشور باشد.

وی با بیان اینكه هزینه های فراوانی هر ساله برای مسایل سلامت صرف می شود، چرا كه سلامت محور پیشرفت و موجودیت انسان است.

وحید دستجردی افزود: هزینه های سلامت به صورت صعودی در كشور و در دنیا در حال افزایش است و این نشان می دهد كه باید در مورد اقتصاد سلامت كه جزو رشته های اساسی است فعالیتی انجام شود.

وی ادامه داد: ایران باید بر اساس سند چشم انداز هزار و 404 جایگاه نخست اقتصادی و فناوری را در منطقه كسب كند و در سلامت باید به گونه ای عمل كنیم كه شاهد فرصتهای برابر ، توزیع مناسب درآمد و عدالت در سلامت باشیم.

وی با بیان اینكه هرم جمعیتی كشور در حال تغییر و ورود به میان سالی است ، افزود: 21 درصد جمعیت ما در سال 1430 سالمندان خواهند بود .

وی اضافه كرد: هم اكنون بیشترین بودجه در كشورهای پیشرفته در خصوص بودجه های دفاعی و علم و دانش است و این نشان دهنده تفاوتی است كه در هزینه كرد بودجه ها وجود دارد.

وی با اشاره به نقشه جامع علمی كشور گفت: مبنای این نقشه مبانی اسلامی است و همه كشورهایی كه به توسعه دست یافته اند بر اساس نقشه و تحول راهبردی علم و نوآوری به توسعه رسیده اند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینكه علم و فناوری و تبدیل دانش به روش و كالاهای جدید باید مد نظر قرار گیرد، گفت: علوم پایه بهترین جایگاهی است كه علم باید از آن مسیر حركت كرده تا به نوآوری و دانش برسیم.

ادامه دارد.....

اجتمام**9105 **9134*





:: برچسب‌ها: سفر , اقیانوس , روز ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: