هند، مزیتی برای ایران محسوب می شود
نوشته شده توسط : gogos

' صادق نجفی ' روز دوشنبه در نشست مشترك فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی و هیات اقتصادی هند با اشاره به موضعگیری مناسب دهلی در قبال تحریمهای ایران، پیشنهاد كرد: با توجه به مشكلات تبادل پولی، مبادلات تجاری دو كشور به صورت تهاتر و مبادله كالا با كالا صورت گیرد.

وی با اشاره به موقعیت ممتاز آذربایجان شرقی در بخشهای مختلف اقتصادی و نزدیكی آن از طریق تركیه و جمهوری آذربایجان به اروپا و كشورهای ' سی.آی.اس ' (CIS)، وجود شركتهای حمل و نقل تركیبی را از مزیتهای آذربایجان شرقی عنوان كرد.

نجفی، مبادله كالاهای اساسی همچون برنج، روغن و همچنین ماشین آلات و مواد اولیه را از زمینه های مناسب همكاری دانست و نسبت به سرمایه گذاری مشترك با هند در بخشهای صنعت، معدن و خدمات درآذربایجان شرقی به خصوص در منطقه آزاد ارس همچنین توسعه توریسم اعلام آمادگی كرد.

وی با پیشنهاد تبادل هیاتهای تجاری دو طرف و برگزاری نمایشگاه های بازرگانی مشترك یادآورشد: یك هیات اقتصادی 15 نفره از هند برای سومین اجلاس جاده ابریشم دعوت شده است.

هیات اقتصادی هند به سرپرستی مدیركل وزارت تجارت این كشور قبل از سفر به تبریز نشستی در اتاق بازرگانی تهران داشته و قصد سفر به اصفهان را نیز دارد.

توافق ایران و هند برای پرداخت 45 درصد پول نفت با روپیه از نتایج نشست مشترك تجار ایرانی و هندی در اتاق تهران اعلام شده است.

7232/587/245





:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو , ابرها , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: