گزارشگر ویژه ای به ایران بیاید كه حقایق را گزارش كند
نوشته شده توسط : gogos

'محمد جواد لاریجانی' كه در شورای حقوق بشر در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو سخن می گفت، با انتقاد از مفاد گزارش ارائه شده گزارشگر ویژه سازمان ملل از وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، آن را ادامه سیاست های خصمانه آمریكا، رژیم صهیونیستی و برخی از كشورهای اروپایی علیه جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، وی افزود: متاسفانه با گزارشگر ویژه ای روبرو هستیم كه به جای بیان حقایق به جهانیان، با شرورترین گروه های تروریستی كه دستشان به خون ملت ایران آغشته است، همكاری نزدیك دارد و گزارش خود را برپایه اظهارات افرادی تنظیم كرده است كه دشمنی و عناد آنها با جمهوری اسلامی ایران برهمگان آشكار است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه اضافه كرد: برای تهیه چنین گزارشی كه مملو از اتهامات بی پایه و اساس است گزارشگر محترم لازم نیست به خود زحمت سفر كردن به ایران را بدهد بلكه كافی است درهمین ژنو یا نیویورك درحالیكه از مهمان نوازی واشنگتن، لندن و فرانسه بهره می برد به وب سایت های ضد انقلاب و معاند نظام جمهوری اسلامی ایران رجوع كرده و این محتویات را از آنها كپی برداری كند.

مشاور امور بین الملل رییس قوه قضائیه تاكید كرد: باید گزارشگر ویژه ای به ایران دعوت شود تا فارغ از وابستگی های نمایان به گروه های تروریستی منفور، درباره غم و درد جانكاه ملت ایران در از دست دادن جوانان دانشمند و رشید خود كه به دست تروریست های مورد حمایت آمریكا و برخی كشورهای اروپایی به شهادت رسیده اند، گزارش تهیه كند.

لاریجانی گفت: باید گزارشگر ویژه ای به ایران فرستاد تا دستاوردهای علمی و پیشرفت های فوق العاده جوانان ایرانی را در ساخت ماهواره و ارسال آن به فضا برای مردم دنیا گزارش كند.

دبیر كمیته حقوق بشر قوه قضاییه افزود: باید گزارشگر ویژه ای به ایران دعوت شود تا از احساس غرور و افتخار مردم ایران، از اینكه خانه های خود را با برقی كه از طریق انرژی هسته ای ساخت خود روشن كرده اند، گزاش تهیه كند.

لاریجانی تاكید كرد جمهوری اسلامی ایران توانسته است مدل دمكراسی خود را برپایه عقلانیت دینی به جای لیبرال دمكراسی دیكته شده از سوی غرب برپا سازد و از این طریق، الهام بخش سایر ملت های منطقه باشد.

وی خاطرنشان كرد گزارشگر ویژه در انجام وظیفه خود در ترسیم چهره ای واقعی از وضعیت ایران به جهانیان ناتوان بوده و به جای اینكه وظایف اصلی خود را در این زمینه به درستی انجام دهد، مانند ستارگان سینما اقدام به مصاحبه با رسانه های مختلف كرده است.

مشاور رییس قوه قضاییه در امور بین الملل اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یكی از كشورهای فعال در زمینه تشكیل شورای حقوق بشر در سازمان ملل است و افتخار می كنیم كه در تشكیل این شورا خود را سهیم می دانیم .

وی با بیان اینكه ایران اسلامی داعیه دار حقوق بشر در جهان است و از هرگونه همكاری و تعامل های بین المللی در این زمینه حمایت می كند، تاكید كرد اجازه نمی دهیم مكانیزم های حقوق بشری سازمان ملل ابزاری برای فشارهای سیاسی آمریكا و برخی كشورهای غربی به كشورهای مخالف آنها از جمله ایران شود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه تاكید كرد به رغم مخالفت شدید ایران با گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل و روند طی شده تاكنون، جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای ارائه هرگونه همكاری فنی با دفتر كمیساریای عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه برای ارائه گزارشی منصفانه، حقیقی، قابل استناد و معتبر اعلام می كند.

لاریجانی در عین حال یادآور شد با وجود روند ناسالمی كه علیه كشور ما در جریان است، جمهوری اسلامی ایران همچنان به تلاش های خود برای ارتقای وضعیت حقوق بشر ادامه خواهد داد.

اجتمام **9171**1572





:: برچسب‌ها: ایالات متحده ,
:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: