مالكی بر حل اختلافات موجود میان عراق و كویت تاكید كرد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرگزاری فرانسه از كویت، نوری المالكی به محض ورود به كویت در جمع خبرنگاران گفت: 'به كویت آمده ام تا به اختلافات جاری میان بغداد و كویت پایان دهم.'

وی ادامه داد: مقامات عراق و كویت مصمم هستند تا هر چه زودتر راهی بیابند تا بر اساس آن بر اختلافات موجود میان دو كشور كه از زمان حكومت صدام حسین برای ما به ارث مانده است، پایان داده شود.

نخست وزیر عراق كه پس از دیدار با 'احمد آل سعدون' رئیس پارلمان كویت در یك نشست خبری شركت كرده بود، افزود: امیدهای زیادی مشاهده می شود تا به بحران كنونی میان عراق و كویت پایان داده شود و در گفت و گو با رئیس پارلمان كویت به برخی از این نكات اشاره شد.

یكی از مشاوران ارشد نخست وزیر عراق نیز پیش از سفر به كویت،‌ مهمترین هدف سفر وی به كویت را حل اختلاف های میان دو كشور اعلام كرده بود.

'نوری المالكی' كه به دعوت رسمی 'شیخ جابر المبارك الحمد الصباح' نخست وزیر كویت به این كشور سفر كرد، قرار است با مسئولان بلند پایه این كشور در باره مسائل مختلف گفت و گو و مذاكره كند.

پرداخت غرامت و بدهی های عراق به كویت، ساخت بندر بزرگ مبارك توسط كویت، حفظ علائم مرزی میان دو كشور، ساماندهی وضعیت ماهیگیران و جلوگیری از قاچاق مواد مخدر از جمله محورهای گفت وگوی مالكی با مقامات كویت در این سفر دو روزه است.

مترجمام**9041**2047**





:: برچسب‌ها: مردم , نقاشی های دیواری , دره عمیق و باریک ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: