سیاست ریاضت اقتصادی و بر هم خوردن توازن و آرایش سیاسی در یونان
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، اجرا و ادامه سیاست ریاضت اقتصادی در یونان باعث تغییر توازن و آرایش قدرت احزاب سیاسی در این كشور شده است.

بر اساس نظر سنجی عمومی كه توسط شركت ' پابلیك اشیو' به عمل آمده و پنجشنبه شب توسط شبكه تلویزونی یونانی ' اسكای ' منتشر گردید، حاكیت از بر هم خورد توازن قدرت احزاب سیاسی وگرایش مردم این كشور به احزاب مخالف نظام سرمایه داری، دارد.

بر اساس این نظر سنجی قدرت احزاب سوسیالیست پاسوك ، طراح و مجری سیاست ریاضت اقتصادی دركشور با كاهش شدیدی روبرو گردیده و از 43 درصد كل آرا كه در انتخابات عمومی این كشور كه طی دو سال و نیم و پیش صورت گرفتنه بودند ، را به خود اختصاص داده بود ،هم اكنون فقط 11 درصد كل آراء را به خود اختصاص می دهد.

بر اساس همین نظر سنجی حزب راستگرای دمكراسی نوین كه تا قبل از شركت در دولت ائتلاف و توافق با ادامه سیاست ریاضت اقتصادی و امضای توافقنامه های خواسته شده توسط اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول بر اساس نظر سنجی ها بطور متوسط 36 درصد كل آراء را به خود اختصاص می داد ،هم اكنون فقط 25 درصد كل آراء را به خود اختصاص می دهد.

در حالیكه حزب چپ گرای ' چپ دمكراتیك ' كه تازه تاسیس هم می باشد حدود سه ماه پیش فقط 3 درصد كل آراء را به خود اختصاص می داد ، هم اكنون 16 درصد كل آراء ، حزب چپ یونان' ك- ك- ا' از 7 درصد هم اكنون 12 درصد و حزب چپ ائتلاف' سیریزا' از 5 درصد ، هم اكنون 12 درصد آراء را بر اساس این نظر سنجی به خود اختصاص می دهند.

بر اساس این نظر سنجی مجموع آراء احزاب چپگرا و مخالف نظام سرمایه داری 40 درصد كل آراء شهروندان یونان را به خود اختصاص می دهند ، درحالیكه طی 37 سال گذشته هیچوقت مجموع آراء این احزاب از مرز 15 درصد بالاتر نرفته بود و این بیانگر عمق تنفر مردم این كشور از نظام سرمایه داری می باشد.

دولت یونان از حدود 2 سال پیش برای كاهش كسری بودجه كشور به خواسته اتحادیه اروپا، بانك جهانی و صندوق بین المللی پول موسوم به تروئیكا، دست به اجرای سیاست ریاضت اقتصادی زد كه تا به امروز نه تنها نتیجه ای در برنداشته ، بلكه وضع اقتصادی كشور و مردم نیز بدتر شده و اقشار مختلف مردم از تشدید و ادامه آن بسیار خشمگین و از احزاب طرفدار نظام سرمایه داری، رو بر گردانده اند.

**2170**





:: برچسب‌ها: قرمز , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: