مدیرعامل نفت وگازپارس: تولید گاز درمیدان مشترك پارس جنوبی به ركورد بالا دست یافت
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شركت نفت و گاز پارس به نقل از موسی سوری افزود: از ابتدای امسال روزانه به صورت میانگین 240 میلیون متر مكعب گاز از این میدان مشترك تولید شد؛ در حالی كه با توجه به افزایش مصرف گاز در زمستان، مجموع تولید گاز از فازهای میدان مشترك پارس جنوبی درهفته های اخیر به 290 میلیون متر مكعب رسید و این میزان هشت میلیون متر معكب بالاتر از تعهد شركت نفت و گاز پارس و بیش از ظرفیت استاندارد تولید است.

وی اضافه كرد: تولید حداكثری گاز در فازهای 6 تا 8، تكمیل 23 چاه در فازهای 9 و 10 و افزایش تولید گاز در فاز یك پارس جنوبی از عوامل موثر در افزایش تولید گاز از این میدان مشترك است.

سوری بیان كرد: با توجه به انعطاف پذیری تولید در فازهای 9 و 10 پارس جنوبی، توان تولید تا روزانه 60 میلیون متر مكعب گاز در این فازها وجود دارد و هم اكنون روزانه 57 میلیون متر مكعب گاز از این دو فاز تولید می شود.

وی یادآورشد: تا پیش از دی ماه امسال روزانه 35 میلیون متر مكعب گاز از چاه های فازهای 9 و 10 پارس جنوبی تولید می شد و هم اكنون با راه اندازی 23 حلقه چاه، این رقم به 57 میلیون متر مكعب در روز رسیده است.

مدیرعامل شركت نفت وگاز پارس گفت: همچنین تولید گاز در فاز یك این میدان مشترك امسال 200 میلیون فوت مكعب افزایش یافت.

سوری افزود: در سال آینده میزان تولید گاز از میدان مشترك پارس جنوبی روزانه به 350 میلیون متر مكعب افزای می یابد كه این میزان تا 380 میلیون متر مكعب نیز قابل افزایش است.

وی اضافه كرد: پیش بینی می شود با راه اندازی كامل فازهای جدید12، 15و 16 و 17 و18، تولید گاز از این میدان به روزانه 444 تا 454 میلیون متر مكعب برسد.

سوری در باره برنامه افزایش تولید گاز همزمان با بهره برداری از پنج فاز میدان مشترك پارس جنوبی گفت: براساس تصمیم گیری ها و تعهد پیمانكاران در بخش خشكی، پالایشگاه فازهای 12، 15و 16 و 17و 18 میدان مشترك پارس جنوبی در سال آینده به تولید خواهد رسید و در بخش دریایی نیز با بهره برداری از یك سكو در هر فاز تولید گاز از این میدان ها آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شركت نفت وگازپارس اظهارداشت: فازهای 12 و 15و 16 از پیشرفت خوبی برخوردار است و فازهای 15 و 16 در نیمه سال آینده به تولید خواهد رسید.

وی بیان كرد: مجموع چاه های نخستین سكوی فاز 12 حفاری شده است و براساس تعهد پیمانكار باید در آخر مهر 91 با وارد مدار شدن پالایشگاه این فاز به تولید برسد، درحالی كه سكوهای سرچاهی بخش دریایی این فاز از سوی شركت تاسیسات دریایی در یارد خرمشهر در پایان مراحل ساخت است. ك/1

539





:: برچسب‌ها: بریتانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
pourya در تاریخ : 1390/12/26/5 - - گفته است :
سلام وبلاگه خیلی خوبی داری من که مطالبو خوندم خیلی خیلی خوشم اومد خوب اگر وقت کردی یک سری هم به وبلاگ من بزن نظر یادت نره ممنون
www.pouryahaker.loxblog.com


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: