تعطیلی جلسات دولت لبنان با هدف كسب رضایت فرانسه
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا از بیروت، به دنبال بروز اختلاف میان'نجیب میقاتی' نخست وزیر لبنان و وزرای وابسته به 'میشل عون' (هم پیمان مسیحی حزب الله) جلسه هیأت دولت این كشور متشنج شده و طرفین اعلام كردند كه دیگر درجلسات هیات دولت شركت نخواهند كرد.

میقاتی كه بزودی قصد دارد سفری به پاریس داشته باشد، به نوشته این روزنامه، این اقدام را به منظور خوش آمد طرف های فرانسوی انجام داده و همچنین مانند موضوع پشتیبانی مالی از دادگاه حریری، نسبت به این خواست فرانسه در خصوص تجدید پروتكل همكاری لبنان با دادگاه نظر مثبت دارد.

غرب و بخصوص فرانسه دولت فعلی لبنان را كه برای اولین بار در آن عناصر 14 مارس حضور ندارند، دولت حزب الله می دانند و خواستار ناموفق جلوه دادن عملكرد این دولت هستند.

به نظر می رسد كه میقاتی طی دو روز آینده با 'نبیه بری' رییس مجلس لبنان در خصوص مساله تعطیلی جلسات دیداری داشته باشد تا مسایل پس از این دیدار روشن تر شود چرا كه چند روزی است این مساله در سطوح مختلف سیاسی این كشور در حال پیگیری است و به گفته صاحب نظران، این كشور بیش از این تحمل اینگونه مسایل را ندارد.

به گفته این منابع، میقاتی با مساله ارسال نیروهای ارتش لبنان به شمال این كشور به منظور محافظت از مرزهای این كشور با سوریه موافق نبوده و نمی توانسته كه به شكل مستقیم مقابل این اقدام قانونی موضع گیری كند و تنها می توانسته بدین وسیله بگوید مسئولیت خود را انجام نمی دهم و در نتیجه كشور را به وضعیتی بحرانی بكشاند.

براساس خبر روزنامه الدیار، میقاتی اعلام كرده كه در خصوص این مساله سخن خاصی پیش از اتمام سفرش به فرانسه نخواهد گفت.

در همین راستا 'میشل سلیمان' رییس جمهور لبنان طی گفت وگویی با روزنامه 'السفیر' گفته است كه تصمیمی در خصوص تعلیق جلسات كابینه وجود ندارد و میقاتی در حال سنجیدن شرایط است.

از سوی دیگر، بری نیز به روزنامه السفیر گفت كه هنوز اقدامی به منظور حل و فصل این مشكل آغاز نكرده چرا كه هنوز هیچ كس از وی نخواسته است كه وارد این موضوع شود.

وی با اشاره به اینكه از ابتدا نیز احساس می شد این موضع ساختگی باشد و دلایل آن قانع كننده نبوده است، افزود: به این دلایل، تاكنون اشتیاق زیادی نسبت به پیگیری این موضوع نداشته ام.

جلسه چهارشنبه شب هفته گذشته هیأت دولت براثربروزاختلاف میان وزرای وابسته به فراكسیون تغییر واصلاح درمجلس لبنان بر سر فهرست تعیین برخی مدیران ارشد مؤسسه های مهم دولتی به هم خورد.

در ابتدای تشكیل جلسه، هنگامی كه میقاتی فهرست اسامی مربوط به تعیین مدیران مؤسسه های دولتی را به اعضای جلسه ارایه كرد، با مخالفت 10 وزیر وابسته به میشل عون روبرو شد.

نجیب میقاتی نیز با اشاره به بروز اختلاف میان وی و وزرای میشل عون درجلسه دولت، تصریح كرد: 'صبر من خیلی زیاد است ولی برای صبر هم مرزی وجود دارد و اینك وقت آن رسیده كه مردم لبنان بدانند چه كسی تشكیل جلسات كابینه دولت را به تعطیلی می كشاند.'

حزب الله پس از چند روز سكوت در قبال اعلام تعطیلی جلسات هیات دولت توسط 'نجیب میقاتی' نخست وزیر لبنان، بالاخره سكوت خود را شكسته و تاكید كرد: دولت باید هرچه سریعتر برای حل مسایل اساسی مردم مشغول به كار شود چرا كه ادامه تعطیل جلسات آن به مصلحت مردم و كشور نیست.

خاور**1030 ** 1574





:: برچسب‌ها: هاوایی , عکاسی , اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: