ایرانی های مقیم تاجیكستان، سال جدید شمسی را در كنار یكدیگر آغاز كردند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم كه علاوه بر روسای نمایندگی های ارگان های ایرانی، كاركنان و خانواده هایشان، مهندسان، تجار و دانشجویان حضور داشتند، سفیر ایران با ذكر دعای تحویل سال، ابراز امیدواری كرد كه سال پیش رو، سالی خوب و همراه با پیشرفت برای ایران و ایرانیان باشد.

'علی اصغر شعردوست' با ذكر اشعاری از حافظ درباره نوروز و تعبیر عرفانی این اشعار، به سفر پیش روی 'محمود احمدی نژاد' رئیس جمهوری اسلامی ایران به تاجیكستان اشاره كرد و گفت: این امر حاكی از پررونق بودن بهار ما ایرانی ها در این كشور دارد.

وی با اشاره به تصمیم سازمان ملل متحد در سال 88 مبنی بر اعلام 'نوروز' بعنوان یك آیین جهانی، افزود: این افتخار مشرق زمین و ایران زمین است كه این نهاد بین المللی نوروز را بعنوان جشن جهانی تعیین كرد.

وی با بیان آنكه احمدی نژاد در راس یك هیات عالیرتبه سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به تاجیكستان سفر خواهد كرد، گفت: قرار است در این سفر با توجه به حضور روسای جمهور چند كشور دیگر، دیدارها و مذاكرات دو و چند جانبه نیز صورت گیرد.

این دیپلمات ایرانی اظهار داشت: رئیس جمهور كشورمان علاوه بر حضور در جشن جهانی نوروز و پنجمین كنفرانس اقتصادی افغانستان، فاز اول خانه ایران را كه نمایی كوچك از ایران است افتتاح خواهد كرد.

شعردوست گفت: امروز ایران سرافراز با وجود سختی هایی كه از هر سو بر آن تحمیل می شود و فشارها و تهدیدهای وارده ، پرقدرت تر از همیشه نام ایران و ایرانی را در سراسر گیتی طنین انداز كرده است.

وی تصریح كرد: ما به ایرانی بودن خود افتخار می كنیم و مفتخریم كه مردم سرزمینی هستیم كه ظلم را برنمی تابد و از حق و حقوق خود و مردم كشور تحت هر شرایطی دفاع می كند.

وی با اشاره به ویژگی های ظلم ستیزی، درایت، عدل و تدبیر زیاد ایرانی ها، افزود: همین برتری های ممتاز ایران و ایرانی ها را در جهان بر صدر می نشاند.

شعردوست سهم بزرگ ایران را تمدن جهانی یادآور شد و گفت: اگر سهم ایران را از تمدن بشری جهان كم كنیم مقدار ناچیزی باقی خواهد ماند.

سفیر ایران بخشی از توانمندی های ایران در بخش های مختلف علمی، پزشكی، صنعتی، نانوتكنولوژی و غیره را برشمرد و گفت: این توانمندی ها همه از هوش سرشار ایرانی ها دست بود به طوری كه اگر زمینه ها فراهم شود، این بخش ها بیش از پیش توسعه خواهند یافت.

آساق**1558**1609





:: برچسب‌ها: بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: