اختلال در صادرات نفت ایران، قیمت نفت خام را تا 30 درصد افزایش می دهد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، 'كریستین لاگارد' كه برای دیدار با مقامات هندی در دهلی نو بسر می برد به خبرنگاران گفت: در شرایطی كه قیمت جهانی نفت روی بشكه ای 125 دلار معلق است، كاهش عمده صادرات نفت ایران به طور قطع قیمت ها را، دست كم برای یك دوره زمانی، بالا می برد.

وی این اظهارات را در مخالفت با افزایش تنش های جهانی بر سر برنامه های هسته ای ایران عنوان كرد و اظهار داشت: من فقط به افزایش ناگهانی قیمت نفت اشاره می كنم كه می تواند به خصوص برای كشورهای وارد كننده، به ویژه آنها كه درآمد پایین تری دارند، عواقب جدی به همراه داشته باشد.

رییس صندوق بین المللی پول افزود: قیمت نفت خام بدلیل نگرانی هایی كه در خاورمیانه وجود دارد و همچنین بروز نشانه هایی از ثبات در اقتصاد جهانی، به بشكه ای 125 دلار رسیده است.

وی با تاكید بر اینكه شوك قیمت نفت می تواند بر اقتصاد كشورهای جهان از جمله هند تاثیرگذار باشد، اظهار داشت: این اتفاق بر همه دنیا از جمله هند كه سالانه 110 تا 120 میلیون تن نفت از ایران صادر می كند و به واردات نفت از ایران به شدت وابسته است، تاثیر چشمگیری خواهد گذاشت.

رییس صندوق بین المللی پول با توجه به نیاز به ایجاد تعادل مجدد در تامین نفت خام بدلیل شرایط جغرافیای سیاسی گفت: در عین حال، برای جبران كسری نفت ناشی از كاهش صادرات برخی كشورها، دیگر كشورها نیز باید خود را با این شرایط منطبق كنند و اگر قرار است این تعادل برقرار شود باید هر چه سریعتر اتفاق بیفتد.

گفتنی است موسسه تحقیقاتی جودی در تازه‌ترین گزارش خود از افزایش صادرات نفت ایران خبر داده است .

بر اساس این گزارش ، میزان صادرات نفت ایران دومین تولید كننده بزرگ نفت اوپك نیز در این مدت به بیش از 2 و میلیون و 265 هزار بشكه در روز رسیده است كه این بالاترین ركورد از دسامبر 2008 میلادی به شمار می رود.

افزایش صادرات نفت ایران در حالی است كه آمریكا و اروپا فشار زیادی را بر مشتریان بزرگ نفت ایران وارد می كند تا واردات نفت از ایران را كاهش دهند .

آساق ** 589**





:: برچسب‌ها: هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: