ایرانیان مقیم لندن نوروز را جشن گرفتند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار ایرنا در این مراسم كه در محل سالن شهرداری منطقه كنزینگتون لندن برگزار شد، خانواده های ایرانی در فضایی صمیمی و شاد از ویژه برنامه هایی كه به این مناسبت ترتیب یافته بود، بهره بردند.

این مراسم از سوی 'مركز گسترش زبان و ادبیات فارسی' در شهر لندن و با حضور اقشار مختلف ایرانیان مقیم این شهر برگزار شد.

برگزار كنندگان مراسم جشن نوروز در لندن، سفره هفت سین زیبایی را نیز در محل سالن شهرداری منطقه كنزینگتون چیده بودند و خانواده های ایرانی با حضور در كنار این سفره سنتی همگام با همه ایرانیان و فارسی زبانان در سراسر جهان، آغاز سال نو را جشن گرفتند.

این مراسم همچنین فرصتی بود تا خانواده هایی كه به دلیل مشغله های مختلف در طول سال كمتر همدیگر را می بینند، در كنار سفره هفت سین و مراسم جشن نوروز دیدارها را تازه كنند و آغاز سال 1391 خورشیدی را به یكدیگر تبریك بگویند.

چند تن از شركت كنندگان در این مراسم در گفت و گوهای كوتاهی با خبرنگار ایرنا ضمن تبریك فرارسیدن نوروز، تاكید كردند كه ایرانیان مقیم خارج از جمله در انگلیس در همه شرایط پاسدار فرهنگ غنی و آداب و رسوم زیبای كشورشان هستند و همگام با هموطنان داخل كشور در سال جدید نیز برای سربلندی و موفقیت هرچه بیشتر ایران عزیز در عرصه های مختلف تلاش خواهند كرد.

یك گروه موسیقی سنتی و یكی از خوانندگان پاپ در این مراسم قطعات شاد و متنوعی را اجرا كردند و حال و هوای ایران را برای شركت كنندگان در جشن نوروز امسال زنده كردند.

اجرای سرود زیبایی درباره ایران توسط دانش آموزان مدرسه جمهوری اسلامی ایران در لندن و اجرای چند مسابقه و قطعه طنز و سرگرم كننده از دیگر بخش های این برنامه بود.

در پایان این مراسم نیز با شام ایرانی از حاضران پذیرایی شد.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: