پلیس فرانسه فرد مظنون به قتل دانش آموزان یهودی را محاصره کرده است
نوشته شده توسط : gogos
ماموران پلیس

ماموران پلیس خانه محل اختفای مظنون به حملات مسلحانه را به محاصره در آورده اند

ماموران پلیس فرانسه خانه محل حضور مظنون به قتل جند نفر از جمله سه دانش آموز و یک روحانی یهودی را محاصره کرده اند و گزارش شده که مراسم تدفین تعدادی از قربانیان در اسرائیل برگزار می شود.

در ساعات اولیه بامداد چهارشنبه، ۲ فروردین (۲۱ مارس)، گزارش شد که ماموران مسلح پلیس فرانسه خانه ای را در حومه شمال شهر تولوز به محاصره درآورده اند که گفته می شود محل اختفای مرد مسلحی است که در تیراندازی و قتل سه دانش آموز و یک روحانی یهودی و همچنین سه عضو ارتش فرانسه طی دو هفته اخیر دست داشته است.

به گفته پلیس فرانسه، این مرد مسلح محمد مراح، بیست و چهارساله و الجزایری تبار است و دو تن از برادران و خواهران او بازداشت شده اند.

خانه ای که در محاصره پلیس قرار دارد در حومه شهر و در فاصله چند کیلومتری مدرسه ای واقع شده است که روز دوشنبه این هفته هدف حمله مسلحانه قرار گرفت و چهار کشته برجای گذاشت.

پیشتر نیز سه نظامی فرانسوی در حمله یک مرد مسلح موتور سوار در منطقه ای در نزدیکی تولوز کشته شده بودند و پلیس معتقد بود که همه این حملات توسط یک نفر یا افراد مرتبط با هم صورت گرفته است.

به گفته کلود گیان، وزیر کشور فرانسه که در محل عملیات بامداد چهارشنبه پلیس حضور داشته، فرد محاصره شده یک مرد بیست و چهار ساله مسلمان ساکن تولوز است که با گروه های "اسلامگرای جهادی" ارتباط دارد.

ماموران پلیس پیشتر برادر این فرد را دستگیر کرده اند و مادر او نیز به درخواست پلیس در محل حضور یافته و می کوشد فرزند خود را قانع کند خود را تسلیم نیروهای پلیس کند.

در آخرین گزارش های رسیده آمده است که فرد مظنون از پشت در مشغول گفتگو با ماموران است اما هنوز خود را تسلیم نکرده هر چند گزارش های دیگری حاکی از تیراندازی متقابل در محل است.

در لحظات اولیه پس از آغاز عملیات بامداد چهارشنبه، ماموران توانستند وارد ساختمان مورد نظر شوند اما پس از تیراندازی فرد مظنون، وادار به عقب نشینی شدند و در اطراف ساختمان موضع گرفتند.

گفته می شود که در تیراندازی به سوی ماموران پلیس، یکی از آنان از ناحیه زانو به ضرب گلوله زخمی شده هر چند برخی گزارش ها از زخمی شدن دو مامور حکایت دارد.

مدرسه محل تیراندازی

در حمله مسلحانه به مدرسه یهودیان در نزدیکی تولوز سه کودک دانش آموز و یک روحانی کشته شدند

خبرگزاری رویترز به نقل از وزیر کشور فرانسه گفته است که فرد مظنون خود را از مجاهدین وابسته به شبکه القاعده معرفی کرده و گفته است که دانش آموزان یهودی فرانسه را به تلافی ستم بر کودکان فلسطینی به قتل رسانده و هدف او از حمله به نظامیان فرانسوی هم انتقام جویی از دخالت خارجی بوده است.

ساعاتی قبل از آغاز عملیات محاصره ساختمان محل حضور مظنون به تیراندازی های اخیر، پلیس فرانسه اعلام کرد که فردی را در ارتباط با این حادثه بازداشت کرده است که احتمالا منظور، برادر فرد مظنون بوده است.

وزیر خارجه فرانسه گفته است که برادر فرد مظنون شهروند فرانسه و ساکن تولوز است و براساس برخی گزارش ها، مسلمان و در اصل از شمال آفریقاست.

تدفین قربانیان در اسرائیل

همزمان با انتشار خبر عملیات پلیس برای بازداشت مظنون به تبراندازی های اخیر تولوز، منابع خبری گزارش کردند که تابوت های حامل اجساد سه دانش آموز و یک روحانی یهودی که در حمله روز دوشنبه به مدرسه یهودیان در نزدیک تولوز کشته شدند به اسرائیل انتقال یافته است.

این افراد دارای تابعیت دوگانه اسرائیلی و فرانسوی بوده اند.

در حمله روز دوشنبه این هفته، یک مرد موتور سوار به سوی افراد حاضر در این مدرسه تیراندازی کرد که در نتیجه آن، سه دانش آموز خردسال و یک روحانی یهودی کشته شدند.

کشته شدگان این حادثه عبارت بودند از خاخام جواناتان سندلر، سی ساله، و دو فرزند چهار و پنج ساله او و دختر هفت ساله مدیر مدرسه.

انتقال تابوت

اجساد قربانیان حمله به مدرسه یهودیان برای تدفین به اسرائیل حمل شده است

در مراسم انتقال تابوت های حامل اجساد قربانیان حمله روز دوشنبه به اسرائیل، آلن ژوپه، وزیر امور خارجه فرانسه، و دنی آیلون، معاون وزارت خارجه اسرائیل از جمله کسانی بودند که در فرودگاه بن گوریون در نزدیک تل آویو حضور داشتند.

اجساد قربانیان به بیت المقدس انتقال می یابد و پس از اجرای مراسم مذهبی در آن شهر، به خاک سپرده خواهد شد.

به گفته پلیس فرانسه، نحوه حمله مسلحانه به دانش آموزان این مدرسه به تیراندازی و قتل سه نظامی فرانسوی در روزهای پیش از آن شباهت داشت و در تمامی این عملیات، از یک اسلحه استفاده شده است.

هفته پیش، سه نظامی فرانسوی در یکی از شهرهای نزدیک تولوز هدف حمله مسلحانه یک مرد موتور سوار قرار گرفتند و کشته شدند.

هر سه نفری که در حمله هفته گذشته به قتل رسیدند از تبار اهالی شمال آفریقا بودند.

حملات اخیر در حالی صورت می گیرد که تا پنج هفته دیگر، انتخابات ریاست جمهوری فرانسه برگزار می شود و مهاجرت و به خصوص مهاجران مسلمان به فرانسه یکی از موضوعات مهم درمبارزات انتخاباتی بوده است.

نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری و یکی از نامزدهای این انتخابات، می کوشد با اطمینان بخشیدن به رای دهندگان راستگرا در مورد تلاش در حفظ هویت فرهنگی فرانسه، نظر مساعد آنان را به خود جلب کند.

در مقابل، مارین له پن، سیاستمدار راستگرا و دیگر نامزد این انتخابات، موضوع مهاجرت و به خصوص شرایط فرهنگی مهاجران مسلمان را، که بسیاری از آنان در اصل از کشورهای شمال آفریقا هستند، به عنوان تهدیدی علیه فرهنگ و جامعه فرانسوی مورد تاکید قرار داده است.





:: برچسب‌ها: سفر , پاییز , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: