آیین جشن نوروز در الجزایر برگزار شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، آیین جشن نوروز در الجزایر به همت رایزنی فرهنگی كشورمان شامگاه سه شنبه ، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء و تلاوت آیاتی چند از قرآن كریم با حضور مسوولان نهادها، كاركنان نمایندگی كشورمان و ایرانیان مقیم الجزایر گرامی داشته شد.

رایزن فرهنگی كشورمان در این مراسم ضمن تبریك عید نوروز و آغاز سال جدید فرازهایی از پیام نوروزی مقام معظم رهبری بمناسبت سال 1391 را قرائت كرد.

'سید رضی علم الهدی' همچنین با اشاره به سخنان معصومین (ع ) یكی از مهمترین آداب و رسوم ویژه روز عید را دید و بازدید برادران و خواهران مسلمان با یكدیگر و آگاهی از شادی ها و اندوه های دیگران عنوان كرد.

وی افزود: این دید و بازدید ها كه دین مبین اسلام برآن نیز سفارش فراوان كرده است آثار و بركات اجتماعی فراوانی برای جامعه اسلامی در بر دارد.

استاد كرسی زبان و ادبیات فارسی اعزامی از كشورمان نیز در سخنانی به فلسفه تاریخی عید باستانی نوروز پرداخت و گفت فرهنگ و تمدن دیرینه ایران زمین به پشتوانه دانشمندان و فرهیختگان خود در مقابله با تهاجم سایر فرهنگ ها در طول تاریخ سربلند و پیروز بوده است.

'محمد رضا حاج بابایی ' با گرامیداشت یاد و تلاش های فراوان شعرا، ادبا ، دانشمندان و فرهیختگان ایران اسلامی به عوامل ماندگاری تمدن بزرگ ایران زمین در طول تاریخ پرداخت.

وی افزود: ملت بزرگ ایران تنها با اتكاء به فرهنگ و تمدن غنی خود توانسته است در مقابل تهاجم متعدد دشمنان و فراز و فرودهای بسیار، سربلند باشند و در شرایط فعلی نیز این فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی است كه می تواند ملت ایران را در مقابل با تهدیدها به پیش ببرد.

در این مراسم ضمن قرائت اشعاری از دیوان حافظ، شركت كنندگان جملاتی در زمینه عید نوروز در دفتر یادبود رایزنی فرهنگی كشورمان نوشتند.

خاورم ** 1200** 3404





:: برچسب‌ها: جشنواره , نیویورک ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: