روسیه در خصوص ساخت نیروگاه های اتمی جدید در ایران مذاكره نمی كند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش گروه اخبار صوتی و تصویری ایرنا به نقل از شبكه خبری ریانووستی روسیه، وی درپاسخ به این پرسش كه آیا روسیه درمورد ساخت نیروگاه های جدید در ایران مذاكره می كند، گفت: 'نه'.

ریانووستی بااشاره به اینكه نیروگاه اتمی بوشهر كه با مساعدت متخصصان روسیه ساخته شده، در آینده نزدیك به ظرفیت طراحی شده خود خواهد رسید،‌ نوشت: قرارداد تكمیل ساخت واحد اول نیروگاه اتمی در بوشهر، ژانویه 1995 در تهران امضا شد.

بنابر این گزارش، روسیه همچنین موظف شد كه یك نیروگاه آبی-آبی و سوخت هسته ای برای آنرا به ایران عرضه كرده و متخصصین ایرانی را آموزش دهد.

ریانووستی همچنین گزارش داد:‌ ارزش این قرارداد حدود 1 میلیارد دلار ارزیابی می شود كه از این میان قیمت نیروگاه نزدیك 850 میلیون دلار است. پیمانكار كل كارهای ساخت و مونتاژ واحد اول نیروگاه، موسسه روسی 'اتم استروی اكسپورت' است. در ماه فوریه 1998 فدراسیون روسیه و ایران توافق كردند كه مسكو نه تنها در تجهیز نیروگاه به ایران كمك كند، بلكه بطور كل ساخت آن را تكمیل كند.

ریانووستی در پایان گزارش خود افزود:‌ روز 28 ژانویه 2009 'اتم استروی اكسپورت' از پایان عرضه سوخت هسته ای برای اولین نیروگاه اتمی ایران خبر داد. سوخت هسته ای، طبق مقررات، شش ماه قبل از راه اندازی نیروگاه به آن عرضه شد.

به نوشته این پایگاه خبری، در اواخرژانویه 2011 'اتم استروی اكسپورت' مرحله نوبتی راه اندازی فیزیكی نیروگاه بوشهر را انجام داد. راه اندازی فیزیكی به معنای پایان مرحله آزمایشات تمام سیستم های واحد تولید انرژی نیروگاه اتمی است و سپس بدنبال بارگذاری سوخت هسته ای و تولید برق در آن شروع می شود.

واحد تولید انرژی نیروگاه اتمی بوشهر روز 8 ماه مه درحداقل سطح ظرفیت قابل كنترل خود قرار گرفت.

این رویداد یكی از مهم ترین مراحل در راه اندازی نیروگاه اتمی بوشهربرای تولید برق است. وزیر نیروی ایران ماه دسامبر 2011 اعلام كرد نیروگاه بوشهر به نیمی از ظرفیت طراحی شده خود (500 مگاوات از 1000 مگاوات) رسیده است.

صویر**1502**





:: برچسب‌ها: بهار ,
:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: