مردم پرتغال در مخالفت با تدابیر ریاضتی دولت این كشوراعتصاب می كنند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرگزاری انگلیسی رویترز از لیسبون، اتحادیه كارگری 'سی جی تی پی' بزرگترین اتحادیه كارگری در پرتغال خواستار حمایت همه جانبه اعضای خود و دیگر اتحادیه ها از این اعتصاب شده است.

پرتغال به عنوان پیش شرط دریافت بسته كمكی 78 میلیارد دلاری از اتحادیه اروپا سال گذشته، وعده داد تدابیر ریاضتی را در این كشور اجرا كند.

شماری از اقتصاد دانان از این بابت نگران اند كه لیسبون مجبور به دریافت بسته كمكی دیگری برای پرهیز از ورشكستگی بشود؛ اما دولت راست میانه این كشور بارها تكرار كرده است كه با اجرای اصلاحات در ساختار اقتصادی و كاهش هزینه ها می تواند كشور را از بحران بدهی رها سازد.

فراخوان دهندگان برای برگزاری اعتصاب سراسری می گویند قوانین جدید بازار كار شرایط را برای استخدام و اخراج كارگران توسط كارفرماها آسان اما همزمان دریافت غرامت را برای كارگران دشوار می كند كه این امر به منزله گامی به عقب است.

به گفته یك سخنگوی اتحادیه سی جی تی پی، كاركنان همه وسایل حمل و نقل عمومی از جمله قطار، خطوط مترو و قایق روز پنج شنبه اعتصاب می كنند و این رویداد از آن رو مهم است كه انتقال كارگران از رودخانه 'تاقوس' به پایتخت پرتغال در پی این اعتصاب مقدور نخواهد بود.

كاهش 3.3 درصدی حجم تولیدات ناخالص داخلی پرتغال در سال جاری باعث شده این كشور با نرخ بیكار 14 درصد رو به رو شود كه از دهه 1970 میلادی بی سابقه ترین آمار در این عرصه محسوب می شود.

موج بحران اقتصادی در اروپا تاكنون تعدادی از كشورهای این قاره را درگیر كرده و تحلیلهای اقتصادی منابع رسمی و غیر رسمی روند خوش بینانه ای را برای این بحران پیش بینی نكرده اند.

مترجمام.**9157**1740





:: برچسب‌ها: سان فرانسیسکو ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: