واشنگتن افشای اطلاعات سپر دفاع موشكی خود برای مسكو را تكذیب كرد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، مقام آمریكایی روزپنجشنبه در گفت وگو با ریانووستی افزود:هیچگونه اطلاعات طبقه بندی شده مرتبط با اجزای سپر دفاع موشكی در اختیار روسیه قرار داده نشده است.

رسانه های خبری اوایل ماه جاری میلادی گزارش دادند كه آمریكا برای ارایه اطلاعات سری نامشخص درباره موشك های 'اس ام-3' ، موشك اصلی رهگیر سپر دفاع موشكی آمریكایی درخاك اروپا، به روسیه برنامه ریزی می كند.

ویكتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه آمریكا نیز به تازگی از توضیح در این باره كه گویا 'الن تاوشر' نماینده ویژه این كشور در امور ثبات راهبردی و دفاع موشكی در سفر ماه جاری خود به مسكو، اطلاعاتی را درباره سپر دفاع موشكی به مقام های روس تحویل داده است، خودداری كرد.

برپایه گزارش ریانووستی هنوز به طور دقیق مشخص نیست آمریكایی های چه نوع اطلاعاتی درباره سپر دفاع موشكی در اختیار روس ها قرار داده باشند كه سال هاست به شدت با برنامه واشنگتن برای استقرار سپر دفاع موشكی خود در شرق اروپا و در مجاورت مرزهای روسیه در لهستان، رومانی و چك مخالفت می كنند.

درحالی كه غرب ادعا می كند سپر دفاع موشكی آمریكایی در اروپا برای مقابله با تهدیدات موشكی ازجانب ایران و كره شمالی است، روس ها آن را رد می كنند ومعتقدند كه این طرح برای بی اثر كردن توانمندی های هسته ای روسیه و بر هم زدن موازنه قوای به جا مانده از دوران جنگ سرد در منطقه در مجاورت مرزهای این كشور اجرا می شود و موشك های راهبردی روسی نیز در شعاع عمل آن قرار دارند.

نوامبر سال گذشته اخباری دراین خصوص كه كاخ سفید درحال مذاكره سری با كرملین درباره ارایه اطلاعات مربوط به مشخصات فنی موشك 'اس ام-3' به عنوان موشك اصلی رهگیر سامانه های دفاع موشكی آمریكا تا سال 2020 میلادی است، منتشر شد، اما این خبر بلافاصله از سوی مقام های واشنگتن تكذیب شد.

درهمین حال متخصصان مسایل نظامی می گویند آگاهی از سرعت موشك های رهگیر تنها نیاز روس هاست تا بتوانند تشخیص بدهند كه آیا سپر دفاع موشكی آمریكایی خطر واقعی برای موشك های روسی تلقی می شود یا نه.

تنش در روابط روسیه با غرب بر سپر دفاع موشكی در ماه های اخیر بار دیگر شدت گرفت به طوری كه دمیتری مدودیف رییس جمهوری روسیه سه شنبه این هفته با اعلام علاقه مندی كشورش برای ادامه مذاكرات درباره آن تاكید كرد كه مسكو باید برای مقابله با تهدیدات این طرح آمریكایی پس از راه اندازی كامل آن در فاصله سال های 2017 تا 2018 آماده شود.

مذاكرات روسیه و غرب بر سر سپر دفاع موشكی به دنبال امتناع آمریكا از دادن تضمین های حقوقی مبنی برهدف قرار نگرفتن نیروهای راهبردی روسی از سوی این سامانه اواخر سال گذشته میلادی به بن بست رسید و مقام های روس به طور آشكار به آن اذعان كردند.

اروپام/518 ** 1064





:: برچسب‌ها: جشنواره , اسکاتلند ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: