طرح آمایش سرزمین آموزش عالی در بهار 91 رونمایی می شود
نوشته شده توسط : gogos

'رضا عامری' روز جمعه درگفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: گزارش كمیته های استانی و كمیته اصلی آمایش آموزش عالی به پایان رسیده است اما با توجه به اینكه قرار شد علاوه بر این طرح، یك سند راهبردی نیز از آن تهیه شود رونمایی از طرح آمایش به جای زمستان 90 به بهار 91 موكول شد.

وی ادامه داد: كمیته تدوین سند راهبردی آمایش آموزش عالی از چندی پیش در وزارت علوم تشكیل شده و مراحل نهایی كار خود را پشت سر می گذارند.

به گفته عامری درحال حاضر از مجموع 13 بخش سند آمایش آموزش عالی، 12 بخش تهیه و تدوین شده است كه پس از استخراج و نهایی شدن برای تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی یا مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

مدیركل نظارت و ارزیابی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری توضیح داد: در طرح آمایش سرزمین آموزش عالی سعی شده است پذیرش دانشجو در دانشگاه های هر منطقه و استان باتوجه به امكانات، استعدادها و نیازهای آنها انجام گیرد و تناسب میان نیازهای واقعی و تقاضاهای موجود برقرار شود.

طرح آمایش سرزمین علاوه بر ترسیم وضعیت موجود آموزش عالی در مناطق و استان های مختلف كشور به تعیین اولویت ها و اهداف كوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت این عرصه به تناسب نیازها و توانمندی های منطقه ای می پردازد.

در این طرح، ماموریت زیرنظام های مختلف آموزش عالی همچون دانشگاه های دولتی، آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور، علمی كاربردی و موسسات غیردولتی بازخوانی شده و ضمن تدوین شاخص ها و استانداردهای بخش های مختلف آموزش عالی، راهكارهای رسیدن به آنها نیز ارائه شده است.

براساس طرح آمایش سرزمین آموزش عالی، شاخص هایی همچون هرم جمعیت دانشجویی كشور و هرم اعضای هیات علمی در برنامه های 5 ساله اصلاح خواهند شد و جذب دانشجو در مقاطع مختلف و ایجاد مراكز جدید آموزش عالی به تناسب نیازها، امكانات و پتانسیل های هر منطقه و استان به صورت هدفمند دنبال خواهد شد.

فراهنگ**1055





:: برچسب‌ها: غذا , جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 5 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: