سفر مقامات ایرانی و تاجیكی در تقویت روابط دو كشور موثر است
نوشته شده توسط : gogos

'بهروز جعفری' روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در خصوص سفر سه روزه رییس جمهوری به تاجیكستان برای حضور در جشن جهانی نوروز گفت: ایران و تاجیكستان به لحاظ فرهنگی قرابت زیادی با یكدیگر دارند، دو سرزمین نزدیك به هم هستند و بسیاری از سنت های اصیل ایرانی همچون جشن نوروز در تاجیكستان با جدیت دنبال می شود.

وی با بیان این كه فارس زبانانی كه به تاجیكستان سفر می كنند خود را در دیار غربت حس نمی كنند اظهار داشت: دو كشور، مشتركات زیادی از نظر زبان، تمدن و فرهنگ با یكدیگر دارند،تاجیكستان و ایران مشتركات زبانی و قومی با یكدیگر دارند و این مقوله ها در تحكیم روابط دو جانبه در زمینه های مختلف بسیار تاثیرگذار است.

جعفری سفر رییس جمهوری به تاجیكستان را در جهت افزایش تقویت روابط دو كشور دانست و گفت: امیدواریم با این گونه سفرها ارتباط دو كشور در زمینه های مختلف بیشتر از گذشته افزایش یابد.

سومین جشن جهانی نوروز با حضور روسای جمهور ایران ، تاجیكستان ، افغانستان و پاكستان و نمایندگانی از بیش از 20 كشور حوزه تمدنی نوروز فردا (یكشنبه) در پایتخت تاجیكستان برگزار خواهد شد .

در نخستین روز سفر خود به جمهوری تاجیكستان ، علاوه بر بازدید از طرح های در دست اجرا نظیر سالن كشتی و مدرسه ایرانیان، طرح ' خانه ایران ' را در تاجیكستان افتتاح خواهد كرد.

سخنرانی در سومین جشن جهانی نوروز و شركت در پنجمین اجلاس اقتصادی افغانستان از دیگر برنامه های رییس جمهوری كشورمان در سفر به تاجیكستان است.

علی اكبر صالحی وزیر امور خارجه، حمید بقایی معاون اجرایی، مجتبی ثمره هاشمی دستیار ارشد، اسفندیار رحیم مشایی رییس دفتر، مجید نامجو وزیر نیرو و موسوی رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رییس جمهوری را در سفر به تاجیكستان همراهی می كنند.

سیام/9121 1418





:: برچسب‌ها: کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: