روزنامه‌های کابل: یکشنبه، ۶ حمل
نوشته شده توسط : gogos

آغاز سال جدید خورشیدی، گشایش مکاتب و کیفیت آموزش و پرورش در افغانستان، از مسایل مورد بررسی در روزنامه‌های چاپ امروز کابل است.

روزنامه آرمان ملی به بهانه انتشار نتایج امتحان شمولیت در دانشگاه‌های افغانستان، نسبت به آینده هزاران نفری که در این آزمون موفق نبوده و نتوانسته‌اند به دانشگاه‌ها راه پیدا کنند، ابراز نگرانی کرده است.

این روزنامه در مطلب خود تلاش کرده است تا ریشه این مشکل را دریابد و نوشته است که اگر سطح آموزش در مکاتب افغانستان خوب باشد، این همه نفر همه ساله از ورود به دانشگاه‌ها محروم نمی‌شوند.

نویسنده آرمان ملی پیشنهاد کرده است که باید نهادهایی باشد که "آموزش‌های تخصصی" به جوانان ارایه دهد تا به تعداد بیکاران در افغانستان همه ساله افزوده نشود.

روزنامه ماندگار نیز به کیفیت آموزش و پرورش در افغانستان پرداخته و نوشته است که سطح دانش بسیاری از کسانی که هم‌اکنون در عرصه معارف در افغانستان کار می‌کنند، بسیار پایین است و این مسئله به کیفیت آموزش و پرورش آسیب می‌رساند.

نویسنده ماندگار افزوده است که این مسئله حتی خطرناک‌تر از حملات طالبان به مکاتب و آتش زدن ساختمان‌های مکاتب است، چون به نوشته این روزنامه، این حملات گذری است، اما کیفیت آموزش و پرورش، نسل‌های آینده افغانستان را نیز می‌تواند با چالش روبه‌رو کند.

روزنامه سرنوشت به تامین امنیت معلمان و دانش‌آموزان در افغانستان تاکید کرده و نوشته است که آنچه وضعیت را پیچیده‌تر می‌سازد، این است که هیچ کسی مسئولیت حمله به مکاتب و دانش آموزان و معلمان را به عهده نمی‌گیرد.

این روزنامه نوشته است که در چنین شرایطی، باید دولت افغانستان و گروه‌های مخالف دولت، امنیت مکاتب و دانش‌آموزان را در مناطقی که تحت کنترل خود دارند، تضمین کنند.

روزنامه اراده نیز از دولت افغانستان خواسته است تا به بهبود کیفیت آموزش و پرورش در این کشور توجه کند.

این روزنامه نوشته است که باید به استخدام معلمان "ورزیده و حرفه‌ای" توجه جدی شود تا آنها بتوانند نسل آینده افغانستان را به درستی آموزش دهند.

روزنامه دولتی اصلاح ابراز امیدواری کرده است که سال جدید خورشیدی در افغانستان، شاهد تامین امنیت و پایان خشونت‌ها باشد.

این روزنامه افزوده است که با گذشت سال‌ها جنگ و خشونت در افغانستان، حالا مخالفان مسلح دولت نیز باید به این نتیجه رسیده باشند که با ادامه جنگ و خشونت، کار به جایی نمی‌رسد.

اصلاح نوشته است که با آغاز سال جدید خورشیدی، طالبان نیز باید روی برنامه‌های خود تجدیدنظر کرده و به یک زندگی صلح‌آمیز بپیوندند.





:: برچسب‌ها: اسپانیا , طبیعت ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: