یك هوادار چین به ریاست هنگ كنگ رسید
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، لونگ چون یینگ، 57 ساله، روز یكشنبه توانست 689 رای از مجموع یكهزار و دویست رای در كمیسیون رهبران اقتصادی و نخبگان هنگ كنگ را به دست آورد.

'لونگ' كه پیش از این، از بخت كمی برای ریاست هنگ كنگ برخوردار بود، توانست رضایت رهبران كمونیست چین را جلب كند. هنری تانگ، بخت اول ریاست هنگ كنگ در گذشته، كه فردی بسیار نامحبوب در میان مردم است، تنها توانست 285 رای را كسب كند و 'آلبرت هو' كه هوادار دموكراسی است، 76 رای را از آن خود كرد.

شعارهای 'لونگ چون یینگ' در حمایت از اصلاحات اجتماعی و برنامه های اسكان شهروندان، خشم گروهی از سرمایه داران این سرزمین را برانگیخته، اما محبوبیتی در میان قشرهای آسیب پذیر برای وی ایجاد كرده است.

همزمان با انتخاب لونگ، صدها تن از مخالفان در بیرون از ساختمان رای گیری جمع شدند و در حمایت از برگزاری انتخابات مردمی شعارهایی سر دادند.

دانشگاه هنگ كنگ هم روز یكشنبه انتخاباتی نمادین برگزار كرد كه حضور همه شهروندان در آن آزاد بود. در انتخابات این دانشگاه، 55 درصد از مجموع 230 هزار رای كسب شده، سفید و بدون نام بود.

سرزمین هنگ كنگ كه هفت میلیون و یكصد هزار شهروند دارد، تا سال 1997 در اختیار انگلستان بود و از آن پس به سرزمین اصلی خود، چین بازگشت.

گفتنی است كه منطقه ویژه هنگ كنگ، یك 'دولت شهر' وابسته به كشور چین است و رییس هنگ كنگ، عالی ترین مقام دولتی و مدیر شورای اجرای این منطقه به شمار می رود. در زمان حكومت انگلیس، یك شهروند انگلیسی با عنوان 'فرماندار' از سوی ملكه یا پادشاه به این مقام گماشته می شد.

مترجمام**9163** 1506





:: برچسب‌ها: کالیفرنیا , فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: