ارتش سوریه وارد شهر سراقب در استان ادلب شد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام روز یكشنبه تارنماي 'شام لایف' ، نیرو هاي ارتش توانستند از سمت غربي وارد سراقب شده و در آن مستقر شوند و اكنون شهر به دو بخش تقسیم شده است.

این تارنما به نقل از یكی از افراد مخالف دولت در ادلب نیز اعلام كرد كه عملیات پاكسازي و دستگیري افراد مسلح در این منطقه از سوی نیروهای سوری آغاز شده و به علت شنیده شدن صدای انفجار مردم از خانه های خود خارج نمی شوند.

تارنماي 'سوریه الآن' نیز امروز در ارتباط با اوضاع در شهر 'سرمین' در استان ادلب به نقل از منابع آگاه نوشت : امنیت به این شهر با عقب نشیني تاكتیكي افراد ارتش آزاد بازگشته است.

این منابع خاطر نشان كردند كه بازگشت امنیت به شهر سرمین پس از ورود ارتش سوریه، كشته شدن و دستگیري شماری از افراد مسلح و عقب نشیني تاكتیكي ارتش آزاد از این منطقه بود.

ارتش آزاد سوریه تاكنون از اطراف دمشق ، منطقه باباعمرو در حمص ، ادلب و دیرالزور عقب نشینی تاكتیكی كرده است.

بر اساس اعلام برخی منابع ارتش سوریه در این شهر هشت كارگاه ساخت بمب و چند تن مواد منفجره و چند باب بیمارستان صحرایي مربوط به افراد مسلح كشف و مقادیری سلاح و مهمات از آنان ضبط شد.

روزنامه 'الوطن' چاپ دمشق نیز در شماره امروز خود در ارتباط با اوضاع در سرمین نوشت : ارتش سوریه با افراد مسلح كه تعداد آنان بسیار زیاد و از استحكامات استثنایي بهره مند بودند ، درگیر و در نتیجه آن روز گذشته شمار زیادي از این افراد دستگیر شدند.

در جریان این عملیات نیز شماری بمب های آماده براي كارگذاری كشف و خنثی شد.

شماري از افراد مسلح نیز به دنبال اقدام ارتش خود را تسلیم نیروهاي امنیتي كردند و اكنون خیابان های سرمین كه پیش از این به علت اقدامات افراد مسلح بسته شده بود ، رفت و آمد در آن جریان دارد.

استان ادلب در شمال غرب سوریه قرار دارد و هم مرز با تركیه است .

منابع آگاه نیز در این ارتباط به روزنامه الوطن اعلام كردند كه ارتش سوریه طي روزهاي گذشته چندین دهنه تونل قدیمی و زیرزمین های مورد استفاده افراد مسلح را كشف كرده است.

افراد مسلح در جریان اشراف بر این منطقه اقدام به بازسازي تونل های قدیمی براي نقل و انتقال نیرو و قاچاق سلاح و مهمات از شهر سرمین به دیگر مناطق می كردند.

در همین حال روزنامه الوطن در ارتباط با اوضاع در استان و شهر حماه در مركز سوریه نیز نوشت كه این شهر عصر شنبه شاهد بازگشت امنیت و آرامش بود.

بازگشت امنیت و آرامش به استان حماه به دنبال عملیات روز گذشته ارتش سوریه و پاكسازي و تعقیب افراد مسلح در مناطق 'الحمیدیه'،

'الاربعین'، 'الحاضر' ،'المحطه' ، 'الشیخ عنبر'، 'بابلقبلي'،

'الجراجمه'، 'الحوارنه'، 'ابي الفداء' و در حومه شمالي و غربي بود.

در جریان این عملیات شماری از افراد مسلح كشته و یا دستگیر شدند و مقادیر زیادي اسلحه و مهمات نیز از آنان كشف و ضبط شد.

همچنین تعدادی بمب و یك خودروي بمب گذاري شده افراد مسلح نیز در این استان از سوی نیروهای مهندسی ارتش سوریه كشف و خنثي شد.

تارنماي 'تحت المجهر' نیز امروز نوشت : نیروهاي امنیتي شهر حلب در شمال سوریه یك بمب كارگذاشته شده در یك مجتمع تجاري در منطقه سیف الدوله را خنثي كردند.

در جاده الباب در نزدیكی حلب نیز یك بمب هنگام خنثی كردن از سوی نیروهای مهندسی ارتش سوریه منفجر شد كه بر اثر آن دو نیروی سوریه كشته شدند.

بر اساس اعلام خبرگزاری سوریه (سانا) ، در منطقه نوا در شهر درعا نیز نیروهای مهندسی ارتش سوریه شش بمب را كه از سوی افراد مسلح در زیر یكی از پل های منطقه كارگذاشته شده بود ، كشف و خنثی كردند.

این بمب ها با استفاده از بشكه های 220 لیتری مملو از مواد منفجره تهیه شده و در زیر ستون های پل ' محجه ' در منطقه نوا كارگذاشته شده بودند.

در منطقه نوا نیز نیروهای امنیتی سوریه امروز شش فرد مسلح را در جریان درگیری كشتند.

بر اساس اعلام سانا این افراد از خطرناك ترین عناصر تحت تعقیب بوده اند.

شش نفر از نیروهای سوری كه روزهای اخیر در مناطق مختلف كشور كشته شده بودند ، اجساد آنان از بیمارستان نظامی تشرین در نزدیكی دمشق تشییع شدند.

خاورم**ا.ا**1436**2047**





:: برچسب‌ها: دوستان , توکیو ,
:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: