بیش از 132 هزار حادثه دیده در11 روز گذشته نجات یافتند
نوشته شده توسط : gogos

' محمود مظفر ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: با تلاش امدادگران مستقر در یك هزار و 245 پایگاه امداد و نجات ثابت، سیار و موقت این سازمان در سراسر كشور، مسافران یاد شده از انواع حوادث جاده ای، كوهستانی، برف و كولاك نجات یافتند و به صورت موقت در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری اسكان داده شدند.

وی گفت: طی 11 روز گذشته، یك هزار و 824 مورد حادثه مختلف در سراسر كشور به وقوع پیوست كه در مجموع، 132 هزار و 926 نفر از هموطنان دچار سانحه شدند اما با انجام انواع عملیات های امداد و نجات جاده ای،دریایی،هوایی، كوهستان و اسكان اضطراری و موقت، 132 هزار و 775 نفر از آنان نجات یافتند.

مظفر ادامه داد: در حوادث یاد شده، 13 هزار و 356 نفر از هموطنان دچار جراحت شدند كه با اعزام فوری نیروهای واكنش سریع این سازمان و انجام اقدامات فوری امدادرسانی، یك هزار و 239 نفر از آنها با قید فوریت های امدادی به مراكز درمانی اعزام و 12 هزار و 117 نفر از مصدومان یاد شده در محل سانحه از سوی امدادگران، درمان سرپایی شدند.

این مقام مسوول در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود: امدادگران هلال احمر همچنین 105هزار و430 نفر از مسافران نوروزی جاده های سراسر كشور را در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی،اردبیل، كردستان، زنجان ، خراسان رضوی ، مازندران ، هزمزگان و بوشهر نجات و در پایگاه های امدادی، اسكان اضطراری و موقت دادند.

مظفر اضافه كرد، در انجام عملیات های امداد و نجات به مسافرین نوروزی سال جدید 14 فروند بالگرد امدادی با انجام 270 ساعت پرواز به جابجایی و انتقال مصدومان حوادث یاد شده پرداختند.

وی افزود: عوامل امدادی طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال 91، شامل پزشكان، پرستاران، امدادگران و نجات گران جوان و داوطلب در 389 پایگاه ثابت و 856 پست موقت آماده خدمات امدادرسانی هستند.

به گفته مظفر، این سازمان برای اجرای موفق طرح ملی امداد و نجات نوروزی، اسكان 154 هزار مسافر گرفتار و در راه مانده، درمان 71 هزار و 500 مسافر حادثه دیده احتمالی را برنامه ریزی كرده است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست درصورت روبرو شدن با وضعیت اضطراری مانند حوادث و سوانح جاده ای، دریایی و كوهستان با شماره 147 ' ندای امداد ' سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در سراسر كشور تماس بگیرند.

وی افزود :در اجرای طرح ملی امداد و نجات نوروزی هلال احمر، 99 هزار و 600 امدادگر و نجاتگر با استقرار در یك هزار و 245 پایگاه امداد و نجات ثابت، سیار و موقت به آسیب دیدگان خدمات امدادی ارائه می كنند.

اجتمام ** 7029*





:: برچسب‌ها: هالووین , وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: