مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) فتوای یك عالم نمای وهابی را محكوم كرد
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا از مجمع جهانی اهل بیت (ع)، در پی فتوای نابخردانه 'عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ' عالم‏نمای وهابی و مفتی رسمی عربستان سعودی مبنی بر لزوم تخریب كلیساهای جزیرة العرب كه باعث وهن دین مبین اسلام و بدبینی پیروان ادیان ابراهیمی نسبت به آیین اسمانی اسلام شده است، این مجمع با صدور بیانیه ای ضمن محكوم كردن این فتوای بی ارزش، به جهانیان اعلام كرد كه عالم نمایان وهابی عربستان نماینده اسلام حقیقی نیستند.

دربخشی از این بیانیه آمده است: آنچه كه اینك در این فتوا ـ مبنی بر لزوم تخریب كلیساها ـ آمده است، با دستورات خداوند، سنت پیامبر اكرم(ص) و سیره جانشینان آن حضرت مخالفت صریح دارد؛ لذا نه تنها از سوی شیعیان مردود است بلكه اهل سنت نیز از این فتوا بیزاری می‏جویند.

این بیانیه می افزاید: بیش از 200 سال است كه یك فرقه ساختگی با بهره‏گیری از سلاح زر و زور و با سوء‏استفاده از جهل و تعصب برخی مسلمانان ناآگاه، توهمات و تخیلات خود را به نام شریعت اسلامی به خورد جهانیان می‌دهد. پیروان این فرقه ـ كه اكنون با نام هایی همچون 'وهابی' و 'تكفیری' شناخته می‌شوند ـ با صدور فتاوای ضد اسلامی، موجب كشته شدن انسان‌های بی گناه، ویران شدن اماكن مقدس، ایجاد انزجار از دین و حاكمیت جو ناامنی در بسیاری از مناطق جهان شده‏اند.

بر اساس این گزارش، مجمع جهانی اهل‏بیت(ع) سازمانی بین‏المللی است كه صدها تن از نخبگان علمی مسلمان از كشورهای مختلف در آن عضویت دارند و دارای مرجعیت فكری و فرهنگی در بین میلیون‏ها تن از دینداران جهان است.

فراهنگ**1003**1588





:: برچسب‌ها: انگور چینی ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: