پرداخت ناچیز آمریكاییها به خانواده های كشته شدگان قندهار اهانت به مردم افغانستان است
نوشته شده توسط : gogos

'محمدحسن جعفری' روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا مركز قم اظهار داشت: آمریكاییها برای هر افغان كشته شده در جنایت قندهار، مبلغ 46 هزار دلار و زخمی های آن 10 هزار دلار اختصاص داده اند كه این امر تحقیرملت افغانستان است.

وی ادامه داد: این درحالی است كه آنان برای هر قربانی آمریكایی ، مبلغ یك میلیون دلار به خانواده های آنان پرداخت می كنند.

سربازان آمریكایی در اسفندماه سال گذشته ، در قندهار افغانستان 16 نفر كه درمیان آنان زنان و كودكان نیز مشاهده می شد، كشتند و 9 نفر را مجروح كردند.

وی افزود: آمریكاییها با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایات خود و فروكش كردن نفرت ملت افغانستان از آنان ، اقدام به پرداخت این مبالغ ناچیز به خانواده كشته شدگان و مجروحان كردند.

جعفری با اشاره به وظیفه خطیر دولت افغانستان درقبال این تحقیر آمریكاییها گفت: دولت باید با تشكیل محاكم قوی ، جنایت كاران را محاكمه كند تا این امر درس عبرتی برای سایر نظامی های خارجی مستقر درافغانستان باشد.

وی در رابطه با اعلام اینكه آمریكاییها مدعی هستند ، این حادثه توسط یك نفر از سربازان صورت گرفته ، گفت: با تحقیق مجالس ملی و سنا مشخص شده كه این جنایت از سوی گروهی از سربازان آمریكایی صورت گرفته است.

وی افزود: باور ما این است كه دولت در مرحله گذار است باید بیش از این در خصوص مسایل مملكتی اجازه دخالت به خارجی را ندهد و مطمئنا مردم افغانستان كه به رشد و آگاهی رسیده اند ، در مقابل این دخالت ها خواهند ایستاد.

جعفری با اشاره به اینكه خارجی ها روزی نیست كه جنایتی را علیه مردم مظلوم افغانستان انجام ندهند ، گفت: دولت باید قاطعانه جلوی جنایات سربازان خارجی در این كشور ا بگیرد و ادامه این روند به ضرر مردم افغانستان است.

وی افزود: قرار است كه تا سال 2014 نیروهای خارجی افغانستان را ترك كنند ، ما به آنان توصیه می كنیم كه تا آن زمان به ملت ، فرهنگ و قوانین این كشور احترام بگذارند.

جعفری با اشاره به سیاست این حزب مبنی بر خروج سربازان خارجی از افغانستان گفت: این امر به معنای موافقت با گروه طالبان نیست ، زیرا طالبان دشمنان افغانستان هستند و آنان باعث تباهی كشور شدند.

وی افزود: مردم افغانستان دیگر نمی خواهند مستعمره كشورهای خارجی باشند لذا آمریكاییها نباید رویای حضور دراین كشور تا سال 2024 را داشته باشند زیرا تحمل مردم دیگر رو به پایان است.

وی درخصوص پیمان میان آمریكا و افغانستان نیز گفت: این پیمان به صلاح مردم افغانستان و كشورهای منطقه نیست، دولت افغانستان نباید عجولانه عمل كند بلكه این كار را منوط به عملكرد آمرییكاها تا سال 2014كند.

حزب رفاه ملی افغانستان ، متشكل از شیعیان و اهل تسنن و اقوام مختلف از جمله تاجیك ، پشتون ، ازبك ، هزاره است و افكارشان اسلامی می باشد.

این حزب درسال 1383 در افغانستان تشكیل شده و در 30 استان این كشور عضو دارد.

550/330





:: برچسب‌ها: کریسمس , پرندگان ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: