تولید ملی، حمایت ازكار و سرمایه ایرانی راهبرد اصلی توسعه اقتصادی است
نوشته شده توسط : gogos

آنها روز سه شنبه در گفتگوهای جداگانه با خبرنگار ایرنا با تاكید بر ژرف اندیشی رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سالها گفتند: عمده تلاش همه بخشها اعم از دولتی و خصوصی و مردم در سال 91 باید بر مبنای این شعار به سمت ارتقای تولید ملی و اتكا به سرمایه و كار ایرانی استوار باشد.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری در این زمینه می گوید: استقلال واقعی كشور زمانی محقق می شود كه به كالای تولید داخل كشور متكی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین 'سیدمحمد شاهچراغی' افزود: اگر می خواهیم مشكلات اقتصادی كشور حل شود راهی جز توجه به تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی نداریم.

وی با بیان اینكه نامگذاری سالها توسط رهبری نشاط و حركت در جامعه ایجاد می كند اظهار داشت: شعار امسال مبنی بر توجه به تولید، كار و سرمایه ایرانی نیز نامی زیبا و مورد نیاز كشور است.

شاهچراغی با تاكید بر استفاده از كالای تولید داخل افزود: پیشرفت كشور هند مدیون توجه و مصرف كالای داخلی آن كشور توسط مردم است و باید سخن رهبری در این زمینه با تلاش دولت و سرمایه گذاران برجسته شود.

امام جمعه سمنان با تاكید بر اجرای عملی شعار سال 91 تصریح كرد: وظیفه مردم و مسوولان حمایت و اطاعت همه جانبه از رهبری است و عمل به شعار حمایت از تولید ملی تنها از طریق زبان بی فایده است.

وی افزود: با اجرایی شدن و تحقق این شعار بسیاری از مشكلات كشور مانند تورم و بیكاری از بین می رود.

نماینده مردم استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با تاكید بر اینكه در این راه مردم و دولت باید متحد و همسو عمل كنند و با بیان اینكه شعار جهاد اقتصادی سال گذشته آنطور كه باید عملی نشد، افزود: همه باید كمك كنند و تلاش مسوولان باید بیشتر از گذشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان نیز در این رابطه گفت: مردم با استفاده از كالای تولید داخل به توسعه و استقلال اقتصاد كشور كمك می كنند.

'علیرضا خلخالی' افزود: نامگذاری سال 91 به نام تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی مكمل سال نام جهاد اقتصادی است.

وی این نامگذاری را از سوی مقام معظم رهبری ارزشمند دانست و یادآور شد: اگر می خواهیم استقلال اقتصادی داشته باشیم باید به تولید داخلی توجه بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به راهكارهای اجرایی شدن منویات رهبری در زمینه تولید ملی، اظهار داشت: باید با فرهنگ سازی و آموزش مردم این عرق ملی در آنها ایجاد شود كه كالای داخلی را به كالای خارجی ترجیح بدهند هرچند كالای خارجی دارای كیفیت بهتری باشد.

وی خاطرنشان كرد: مردم باید آگاه شوند حمایت از تولیدات داخلی باعث توسعه اقتصاد و حمایت از سرمایه گذاریهای داخلی و همچنین رفع بیكاری می شود.

خلخالی با بیان اینكه فضای استفاده و تبلیغ كالای خارجی از بین برود، تاكید كرد: مسوولان و دست اندركاران تولید در داخل كشور نیز باید نهایت تلاش خود را برای بالا بردن كیفیت كالاهای تولیدی و مناسب سازی قیمتها به كار گیرند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان خاطرنشان كرد: تاكید برای استفاده از كالاهای داخلی به معنی این نیست كه مردم هر كالای كیفیت پایینی را استفاده كنند.

فرماندار سمنان نیز با اشاره به نامگذاری سال 91 از سوی معظم معظم رهبری به نام تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی، آن را تكمیل كننده و در ادامه راه جهاد اقتصادی دانست.

'محمد همتیان' با بیان اینكه حمایت از تولید داخلی از پیش از آغاز سال 91 در دستور كار دولت خدمت گزار بوده است، اضافه كرد: استقلال در تولید، حمایت از نیروی كار، حفظ و تولید اشتغال از عمده ترین اهداف دولت در توسعه كشور است.

وی افزود: منویات رهبری برای حمایت از تولید داخلی دارای ساز و كارهایی است كه دولت برای رسیدن به آن نیاز به هدف گذاری دارد.

همتیان با اشاره به اینكه توجه دولت به بخش صنعت برای حمایت از تولید داخلی و حمایت از نیروی كار از گذشته وجود داشته و همچنان نیز ادامه دارد اضافه كرد: سیاست ویژه دولت در این زمینه بر بخش كشاورزی متمركز می شود كه از این طریق باب جدیدی نیز برای اشتغالزایی ایجاد می شود.

فرماندار سمنان اظهار امیدواری كرد: با بهره گیری از منویات مقام معظم رهبری مسوولان با برنامه ریزی مناسب بتوانند از توانمندیها و فرصتهای موجود به بهترین شكل استفاده كنند.ك/4

599/330





:: برچسب‌ها: جدید , خورشید , سگ ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: