عیدی كتاب به‌عنوان یك فرهنگ در جامعه نهادینه شود
نوشته شده توسط : gogos

' سید محمد حسینی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: برای توسعه فرهنگ كتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه نیاز به تبلیغ و فرهنگ سازی داریم وعیدی دادن كتاب می تواند در محقق شدن این مهم تاثیرگذار باشد.

وی افزود: با كمك رسانه ها و مطبوعات بویژه رسانه ملی می توان هدیه كتاب به عنوان عیدی را به یك فرهنگ با ارزش در جامعه نهادینه كنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینكه رمز و راز پیشرفت و موفقیت هركشوری در سرانه مطالعه آن است، افزود: اگر آحاد مردم بویژه نوجوانان و جوانان با كتاب مانوس شوند بطور یقین شرایط بهتری را در كشور شاهد خواهیم بود.

حسینی گفت: كسی كه اهل مطالعه ،منطق و استدلال است بی جهت تحت تاثیر هیاهو و فضاسازیها قرار نمی گیرد و بینش عمیق تری نیز پیدا خواهد كرد و این فرد در رشته تخصصی خودش مطالعه كرده و قطعا می تواند فرد موثری برای جامعه باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان كرد: وزارت ارشاد به انحای گوناگون در معرفی كتب و اینكه كتاب در اختیار همگان قرار گیرد، تلاش مضاعفی را بعمل آورده و این روند را ادامه خواهد داد.

حسینی ایام نوروز را فرصت مغتنم و مناسبی برای همگان دانست تا با مطالعه و بهره گیری از كتاب ضمن انس گرفتن با این یار مهربان، شاهد افزایش سرانه مطالعه در كشور باشیم.

عضو كابینه دولت دهم یاد آور شد؛ جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با سایر كشورها در موضوع سرانه مطالعه از وضع بهتری برخوردار است كه برای دستیابی به آرمانها و اهداف بلندتر كشور حتما باید در این زمینه تلاش گسترده تری نیز بعمل آید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز امیدواری كرد در این ایام كه فراغت و فرصت بیشتری برای مطالعه كتاب وجود دارد مردم بویژه نوجوانان و جوانان در كنار دید و بازدیدها و مسافرتهای خود با مطالعه كتاب زمینه هرچه بیشتر مانوس شدن با آن را فراهم آورند و از این طریق به توسعه و افزایش سرانه مطالعه در كشور نیز بیافزایند.

فراهنگ ** 1355 **1588





:: برچسب‌ها: ایالات متحده , زنده ,
:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: