شمال و مازندران از مقاصد اصلی گردشگری مردم است
نوشته شده توسط : gogos

'خسرو ایرانپور' روز سه شنبه در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد تسهیلات سفر در ساری افزود: مازندران از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین استان ها در صنعت گردشگری كشور است و معتقدم دولت باید امكانات بیشتری برای مازندران اختصاص دهد تا بتوانیم از امكانات و طبیعت خدادادی استان ،استفاده كنیم.

وی با بیان اینكه مازندران دارای 51 هتل، 36 متل، 47 هتل آپارتمان و 13 واحد مهمان پذیر است ، اظهار داشت: نسبت به مدت مشابه سال قبل، 10 درصد افزایش ضریب اشغال تخت و اطاق مراكز اقامتی را شاهد هستیم.

ایرانپور با اشاره به اینكه فقط 105 روز اوج سفر در استان مازندران داریم،افزود:اگر به طور متوسط اشغال مراكز اقامتی در استان 50 درصد باشد ،بسیاری از مشكلات و هزینه ها را پوشش می دهد.

وی با بیان اینكه مقرر بود اماكن استیجاری خصوصی در زمان افزایش تقاضا مورد استفاده قرار گیرند، بیان داشت:اما این مراكز در طول سال فعالیت می‌كنند و ساماندهی دشواری هم دارند.

رییس جامعه هتلداران مازندران با اشاره به اینكه 63 درصد از ساحل دریا در اختیار بخش دولتی است، گفت: قرار بود واحدهای دولتی برای بهره برداری به بخش خصوصی واگذار شود اما این كار صورت نگرفت.

وی با بیان اینكه مسافران كه از چادر مسافرتی و یا هتل استفاده می كنند از ابتدا مشخص هستند ،اظهار داشت: استفاده از چادر نیازمند امكاناتی است كه مسافر باید از بدو حركت از خانه تهیه كند .

دبیر جامعه هتلداران كشور با بیان اینكه 80 درصد از سفرها به مازندران باید به صورت دسته جمعی باشد، تصریح كرد:ناوگان دسته جمعی برای این كار آماده نكرده ایم و دولت باید در این مورد ، زمینه را آماده كند چراكه اگر اینگونه باشد برای ایام غیرپیك هم می توانیم گردشگر داشته باشیم.

از 25اسفندماه گذشته تا هفتم فروردین ماه جاری حدود 10میلیون مسافر وارد مازندران شده اند.ك/3

2585/402/506





:: برچسب‌ها: چشم انداز , درختان ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: