مدرس حوزه علمیه قم:حضرت زینب(س) اسوه و الگوی تقواست
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین 'سید حسین مهدوی نیا' شامگاه سه شنبه در جمع زائران و مجاوران مسجد مقدس جمكران با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب كبری(س) افزود: القابی همچون 'عقیله بنی هاشم'، 'عارفه '، 'عالمه'، 'كامله 'و 'عابده ' نشانگر شخصیت الهی این بانوی بزرگ است.

مدرس علوم حدیث جامعة المصطفی العالمیه ادامه داد: حضرت زینب(س) همواره مورد احترام امام حسین(ع) بود و از آغاز تا قیام عاشورا همراه آن حضرت مسؤولیت سرپرستی اهل بیت علیهم السلام، بانوان و كودكان را عهده دار بود و در كنار امام سجاد(ع) پرچم پیام رسانی خون شهدا را در دست داشت.

مدرس حوزه علمیه قم تصریح كرد: این بانوی بزرگ هم دختر شهید، هم خواهر شهید، هم مادر شهید و هم عمه شهید می باشد بطوریكه دو فرزند حضرت به نام محمد و عون همراه او در كاراون امام حسین(ع) بودند و روز عاشورا به شهادت رسیدند.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش ذكر صلوات را موجب از بین رفتن گناهان و ارتقای رتبه معنوی انسان دانست و گفت: از بهترین مراتب صلوات، نذر این ذكر به نام امام زمان(عج) است.

مدرس علوم حدیث جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به وظایف منتظران امام عصر(عج) در زمان غیبت ادامه داد: یكی از وظایف منتظران در زمان غیبت، آن است كه در هر حال، رابطه خود را با حضرت حفظ كنند .

وی ادامه داد: تمام زوایای زندگی یك منتظر باید رنگ و بوی امام زمان(عج) داشته باشد .

این محقق و پژوهشگر علوم اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم در سال جدید سعی می كنند خانه و وسایل خود را تعویض كنند و با چهره ای جدید وارد سال نو شوند ولی بهترین كار آن است كه در هر مرحله از زندگی مادی و معنوی، خود را به رنگ و بوی خدایی نزدیك كنیم.

حجت الاسلام مهدوی نیا ادامه داد: زائران مسجد مقدس جمكران و حرم مطهر حضرت معصومه(س) كه به شهر قم مشرف می شوند، باید سوغات معنوی از مضاجع شریف اهل بیت(س) به شهرهای خود ببرند و فضای كشور را با معارف ناب اهل بیت(ع) نورانی كنند.

7405 / 556





:: برچسب‌ها: فرمت مربع ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: