نخستین حضور ایران در نمایشگاه واردات محصولات فن آوری پیشرفته چین
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش روز جمعه ایرنا، این نمایشگاه كه از دیروز در استان 'جیانگسو' در شرق چین گشایش یافت علاوه بر جمهوری اسلامی ایران 30 كشور اروپایی و آسیایی در آن حضور دارند.

مدیر توسعه صادرات مركز همكاری های فن آوری و نوآوری ریاست جمهوری در گفت وگو اختصاصی با ایرنا، استقبال از كالاهای عرضه شده ایرانی در این نمایشگاه را بسیار خوب توصیف كرد.

' علی اصغر غفوری فرد' شركت ایران در این نمایشگاه بین المللی را با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نام گذاری سال جدید به عنوان سال حمایت از تولید ملی و كار و سرمایه ایرانی و همچنین تاكید اسناد بالا دستی به خصوص دیدگاه آقای احمدی نژاد مبنی بر صادرات محصولات مبتنی بر فن آوری پیشرفته به بازارهای بین المللی، فرصتی مهم خواند.

غفوری فرد با اشاره به روابط مستحكم بین ایران و چین، گفت: حضور محصولات ایرانی در بازار این كشور از اولویت خاصی برخوردار است و در نخستین روز برگزاری نمایشگاه جیانگسو علاقه مندان بسیاری از غرفه ایران بازدید كردند.

وی افزود: با توجه به بررسی های انجام شده در این نمایشگاه نزدیك به 30 كشور آسیایی و اروپایی حضور دارند كه محصولات خودشان را عرضه كرده اند و این فرصت ارزشمندی بود تا شركت های دانش بنیان ایرانی نیز برای حضور در این عرصه حمایت شوند.

این مسوول ایرانی با اشاره به اینكه در این نمایشگاه علاقه مندان می توانند محصولات متنوع كشورمان را در كنار سایر محصولات خارجی مشاهده و ارزیابی كنند، افزود: در نخستین روز برپایی نمایشگاه محصولات ایرانی مورد توجه خاص متخصصین و كارشناسان زیادی قرار گرفت و حتی شماری از مسوولان و مقام های دولتی چین نیز از غرفه ایران بازدید كردند.

غفوری فرد تاكید كرد بسیاری از این بازدیدها منجر به مذاكره جدی شد كه نشان می داد بازدید كنندگان علاقه مند به تعمیق همكاری با ایران در حوزه فن آوری پیشرفته هستند.

وی كالاهای عرضه شده ایرانی را در نمایشگاه جیانگسو در حوزه تجهیزات پزشكی، محصولات مرتبط با نانو تكنولوژی و فن آوری اطلاعات و ارتباطات اعلام كرد.

مدیر توسعه صادرات مركز همكاری های فن آوری و نو آوری ریاست جمهوری با اشاره به اینكه براساس برنامه ریزی های انجام شده در دو روز باقی مانده از نمایشگاه متخصصین بیشتری از كشور چین از غرفه ایران بازدید خواهند داشت، گفت: كارشناسان و دست اندركاران سایر كشور نیز با حضور در غرفه ایران خواستار همكاری و تعامل با شركت های ایرانی هستند.

وی همچنین نمایشگاه جیانگسو را فرصتی خوبی برای ارتباطات دانشگاهی دانست و افزود: به همین منظور دانشگاه تهران و پارك علمی و فن آوری این دانشگاه و شركت های مرتبط حضور فعالی در نمایشگاه واردات محصولات فن آوری پیشرفته چین دارند.

وی تاكید كرد با توجه به سیاست های دولت جمهوری اسلامی ایران كه رویكرد به اقتصاد غیر نفتی دارد و صادرات كالاهای ایرانی را تشویق می كند، محصولات فن آوری پیشرفته ایران می تواند با ارزش افزوده مناسب جای خود را در بازارهای بین المللی از جمله در منطقه شرق آسیا باز كند .

غفوری فرد تاكید كرد: بازار چین با بیش از یك میلیارد جمعیت نیازمند بخش های مختلف های تك، با برنامه ریزی دقیق می تواند یك بازار هدف برای صادرات كالاهای ایران به خصوص محصولات تولیدی با فن آوری پیشرفته در اولویت باشد.

آمارها نشان می دهد، ارزش صادرات محصولات با فن آوری بالا در سال 1375 در ایران دو و سه دهم میلیون دلار بود ه است.

این میزان با بیش از250 برابر رشد در سال 1390 به 612 میلیون دلار رسید.

پیش بینی می شود ، ارزش صادرات محصولات با فناوری بالا با روند فعلی و رشد شتابان در سال 94 به 6/1 میلیارد دلار برسد.

در زمان حاضر رتبه صادرات ایران در محصولات با فناوری بالا از میان 80 كشور دارنده این محصولات 39 است .

آساق ** 275 **





:: برچسب‌ها: بارسلونا , خانواده , سیاتل ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: