سران بریكس خواستار پایان دادن فوری به خشونت ها درسوریه شدند
نوشته شده توسط : gogos

به گزارشی ایرنا، دربند 21 بیانیه 50 بندی سران كشورهای عضو بریكس (هند ، چین ، برزیل ، روسیه و آفریقای جنوبی ) كه پنجشنبه شب پس از پایان اجلاس سران صادر شده آمده است ما نگرانی عمیق خود را نسبت به وضعیت فعلی در سوریه اعلام و خواستار پایان دادن فوری به خشونت و نقض حقوق بشر در آن كشور هستیم .

دراین بیانیه آمده است منافع جهانی ایجاب می كند نسبت به بحران سوریه از طریق راههای مسالمت آمیز و گفت وگوی گسترده ملی كه منعكس كننده آرمان های مشروع همه بخش های جامعه سوریه باشد و با احترام به استقلال سوریه، تمامیت ارضی و حاكمیت ملی اقدام شود.

دربیانیه بریكس گفته شده هدف ما این است كه برای تسهیل در روند سیاسی سوریه رهبری فراگیر ایجاد شده و ما ضمن استقبال از تلاش های مشترك سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب به این منظور حمایت می كنیم .

ما با تشویق دولت سوریه و همه بخش های جامعه سوریه برای نشان دادن اراده سیاسی برای آغاز چنین روندی كه به تنهایی می تواند یك محیط مناسب برای صلح ایجاد كند استقبال كرده و ازانتصاب آقای كوفی عنان به عنوان فرستاده ویژه مشترك در بحران سوریه و پیشرفت انجام شده تا كنون و ادامه نقش سازنده در مورد حل و فصل سیاسی بحران سوریه حمایت می كنیم .

سران كشورهای بریكس شامل هند، روسیه ،برزیل ، چین و آفریقای جنوبی در چهارمین اجلاس خود در دهلی نو مسایل مهم اقتصادی ، سیاسی ، صلح وامنیت درجهان وموضوعات مختلف را بررسی و در بیانیه ای 50 بندی نظرات خود را درخصوص مسایل مختلف اعلام كردند .

عبور از وضعیت اقتصادی دشوارجهانی و نیاز به بازیابی سریع اقتصادی كشورهای عضو بریكس برای عبور از بحران مالی و ایفای نقش این كشورها به عنوان اقتصاد های نوظهور و برجسته جهانی از دیگر نكات برجسته بیانیه اجلاس بریكس بود.

همكاری اعضا به صورت مشاركت معنی دار در توسعه مشترك، مقابله با چالش های جهانی ، كمك به پیشبرد صلح در جهان، ثبات و امنیت نیز از دیگر تاكید های بیانیه پایانی این بریكس است.

دراین حال بشار اسد، رییس جمهور سوریه به پیشنهاد نشست سران كشورهای عضو گروه ' بریكس ' پاسخ مثبت داده است.

منابع خبری سوریه اعلام كردند كه بشار اسد در پیامی به نشست سران كشورهای عضو گروه بریكس بر ضرورت تقویت اصل احترام به حق حاكمیت و استقلال كشورها تاكید كرد.

رییس جمهور سوریه در پیام خود همچنین تحكیم فعالیت های چند جانبه بین المللی به جای سیاست های سلطه طلبانه و مداخله جویانه را مورد تاكید قرا رداد.

آساق ** 589**





:: برچسب‌ها: آب , رقص ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: