برگزاری اجلاس سران عرب در بغداد یك پیروزی برای مردم و دولت عراق بود
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین كاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران كه در محل مصلی دانشگاه تهران برگزار شده بود با بیان این مطلب تصریح كرد: دولت و ملت عراق نشان دادند كه با خروج اشغالگران زمینه و كفایت لازم را برای تامین امنیت برگزاری اجلاس سران عرب در بغداد دارند.

وی با اشاره به مواضع و اظهارنظرهای سران كشورهای مختلف عربی در این اجلاس خاطرنشان كرد: محتوای این اجلاس در مجموع خوب بود كه نتیجه مقاومت انقلاب ما و بیداری اسلامی در منطقه بود كه بر اظهارنظرها تاثیر داشت.

امام جمعه موقت تهران گفت : سران برخی از كشورهای عربی هم از حق مسلم ایران در بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته ای حمایت كردند و هم از موضوع فلسطین و مبارزه با تروریسم.

وی تاكید كرد: این بیداری ها ادامه پیدا خواهد كرد و ان شاء الله كه اسلامیت سایه قوی تری را نسبت به عربیت داشته باشد.

* هر طرح آمریكایی در مورد سوریه مردود است

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سفر نخست وزیر تركیه به ایران و دیدار وی با رهبر معظم انقلاب اسلامی در مشهد مقدس اظهار داشت: رهبری در این دیدار تاكید كردند ارتباط با تركیه برای ایران مطلوب است و تعمیق و توسعه روابط نیز مورد نظر ماست.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینكه سیاستمداران اسلام گرای امروز تركیه، افراد مطلوب غرب نیستند، خاطرنشان كرد: مردم تركیه به دولت اسلام گرا رای داده اند؛ سیاستمداران امروز تركیه، مطلوب غرب نیستند اما در نقطه مقابل مطلوب ما هستند.

حجت الاسلام صدیقی همچنین با اشاره به مساله سوریه و رایزنی های صورت گرفته در دیدار مسوولان ایرانی با رجب طیب اردوغان گفت: ما در مساله سوریه كوتاه نمی آییم زیرا خط مقاومت ماست و از نظر ما هر طرح آمریكایی در ارتباط با دمشق مردود است.

خطیب نماز جمعه تهران در عین حال تاكید كرد: ایران از اصلاحات آغاز شده در سوریه حمایت می كند و این مردمسالاری آغاز شده باید گسترش یابد.

وی همچنین به بخش دیگری از صحبت های مقام معظم رهبری در دیدار با نخست وزیر تركیه اشاره كرد و افزود: آمریكا برای كشورهای مستقل استقلالی قائل نیست.

** نامگذاری سال ها از سوی رهبری تشریفاتی نیست

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به نامگذاری سال 1391 به عنوان 'تولید ملی؛ حمایت از كار و سرمایه ایرانی' از سوی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای گفت: این نامگذاری ها تشریفاتی نیست و رهبری دردهای جامعه را می شناسند و آن را لمس كرده و خطر را پیش بینی می كنند.

وی تصریح كرد: همان گونه كه قرآن كریم می فرماید اگر مساله اقتصاد و تامین معاش و تولید داخلی را جدی نگیریم، عبودیتمان در خطر خواهد افتاد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: مساله امنیت ملازمه جدی با اقتصاد و تولید دارد زیرا كه مسائلی مانند فقر، دزدی و فحشا منبعث از آن هستند.

حجت الاسلام صدیقی بیكاری به ویژه در میان نسل جوان را عاملی برای فساد دانست و تصریح كرد: اگر جوان ما بیكار نباشد، با فیلم ها و شبكه های ماهواره ای آنچنانی وقت نمی گذراند.

* دولت موانع تولید داخلی را برطرف كند

حجت الاسلام صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بر دولت واجب است تا موانع تولید داخلی را برطرف كند.

وی افزود: صنعتگران و تولید كنندگان داخلی نیز باید امانتدار بوده و وام هایی را كه از دولت می گیرند، صرف تولید كنند؛ دولت نیز باید بهانه گیری ها، كارشكنی ها و كاغذبازی ها را از میان بردارد.

خطیب نماز جمعه تهران به دولت پیشنهاد تشكیل كارگروهی را داد تا استعدادهای مختلف در كشور را شناسایی كرده و از آنها حمایت كند.

حجت الاسلام صدیقی افزود: كشور ما كه از نظر علمی در رتبه اول در منطقه قرار دارد و این همه استعدادها در بحث هایی مانند هسته ای در آن وجود دارد می تواند در اقتصاد نیز در منطقه در رتبه اول قرار داشته باشد.

وی فائق شدن بر تحریم های اقتصادی را پاسخی به خون شهدای هسته ای دانست و تاكید كرد: مجلس شورای اسلامی نیز در حمایت از تولید داخلی باید قوانینی تصویب كند تا راه برای تولید در داخل كشور هموار شود.

حجت الاسلام صدیقی زدوده شدن چهره زشت فقر را كه منجر به فحشا می شود در گرو كار و تولید داخلی دانست و گفت: با تولید داخلی، دفاع جانانه ای باید از هجوم همه جانبه دشمن كرد كه قصد دارد با تحریم های اقتصادی ریشه را بزند.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: بعد از سیلی های سختی كه ملت با حضور خود در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی به دشمن زد، با شكوفایی در تولید داخلی سیلی دیگری بر چهره دشمنان نواخته خواهد شد.

خطیب نماز جمعه تهران به صدا و سیما و سینما های كشور توصیه كرد: امسال كه فتنه ها و آتش ها خاموش شده است، زمان بندگی فرا رسیده است و وقت دامن زدن به مسائل كم اهمیت و كم رنگ كردن عفت و حیاء در جامعه نیست و باید همه برنامه ها در عرصه هنر نیز متوجه خدا باشد.

** آراسته ترین لباس برای افراد تقواست

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران به موضوع پوشش و لباس اشاره كرد و گفت: آراسته ترین لباس برای افراد، لباس تقواست. لباس ظاهر نشان دهنده بندگی، تمدن، فرهنگ و از شئون تفكر و اندیشه است.

وی با اشاره به اهمیت پوشش زن به دلیل مقام مادری افزود: غربی ها برای اینكه سنگر مادری را تخریب كنند، زنان را تشویق به برهنگی می كنند. قدرت های باطل با حجاب زنان در جنگ هستند ولی به لطف خدا در این جبهه نیز شكست خواهند خورد.

خطیب نماز جمعه تهران با انتقاد از لباس های جٍلف و سبك غربی افزود: لباس ظاهر باید نشانه اسلامیت، معنویت و بندگی باشد.

وی همچنین سالگرد ولادت حضرت زینب كبری و ارتحال آیت الله العظمی بروجردی را گرامی داشت.

سیام**9129**1542**





:: برچسب‌ها: موسیقی , عکس ها , جشن تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 11 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: