دولت بریتانیا: دیگر برای بنزین صف نکشید
نوشته شده توسط : gogos

به مردم توصیه شده بود که بنزین مورد نیاز خود را در گالن ذخیره کنند

به دنبال هجوم دو روزه خریداران سوخت به پمپ‌بنزین‌ها در بریتانیا، دولت این کشور امروز شنبه ۳۱ مارس (۱۲ فروردین) توصیه پیشین خود به دارندگان خودرو برای ذخیره بنزین را پس گرفته و اعلام کرده است که دیگر ضرورتی ندارد آنها باک‌های بنزین خود را پر نگه دارند.

به دنبال انتشار خبر اعتصاب احتمالی رانندگان شرکت‌های حمل و نقل مواد سوختی (تانکرها) در این کشور در طول تعطیلات عید پاک، فرانسیس مود، از نمایندگان محافظه‌کار مجلس بریتانیا، گفته بود که مردم باید در گالن، بنزین ذخیره کنند.

روز چهارشنبه گذشته نیز دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، به خودروسواران در این کشور توصیه کرده بود که با توجه به احتمال اعتصاب، باک‌های بنزین خود را "پر کنند".

به دنبال این اظهارات آقای کامرون، صف‌هایی طولانی در اطراف پمپ‌بنزین ها در سراسر بریتانیا تشکیل شد.

اما دولت بریتانیا امروز اعلام کرد که به دنبال انصراف رانندگان تانکرها از اعتصاب در طول تعطیلات عید پاک، دیگر ضرورتی برای ذخیره‌سازی بنزین نیست.

یک زن در یورک زمانی که در حال جابجا کردن بنزین در آشپزخانه‌اش بود، دچار حادثه شد و در حال حاضر به دلیل سوختگی شدید در بیمارستان تحت درمان است.

چندین نماینده حزب کارگر در پارلمان بریتانیا خواهان استعفای آقای مود شده‌اند.

اتحادیه کارگری جی‌ام‌بی، از مدافعان حقوق کارگران در بریتانیا، اعلام کرده است که برخی رانندگان آمبولانس‌ها در دریافت بنزین مورد نیاز خود با مشکلاتی روبه‌رو بوده‌اند. هر چند دولت تاکید کرده است که خدمات‌رسانی در این بخش، مثل همیشه، انجام می‌شود.

بر اساس داده‌های انجمن مستقل خرده‌فروشان بنزین در بریتانیا، تقاضای بنزین در این کشور روز پنجشنبه گذشته ۱۷۲ درصد افزایش داشت، هرچند رشد این تقاضا در روز جمعه ۲۸ درصد اعلام شد.

روز شنبه، ۳۱ مارس نیز بی‌بی‌سی گزارش‌هایی از تشکیل صف و تداوم کمبود بنزین در برخی پمپ‌بنزین‌ها در لیدز، کنت، ساری، برکشر، هرتفوردشر و جنوب شرق لندن دریافت کرده است.

همچنین گزارش شده که قیمت سوخت در برخی پمپ‌بنزین‌ها افزایش داده شده است و متصدیان پمپ‌بنزین‌ها تنها میزان محدود و مشخصی از بنزین را به هر خریدار عرضه می‌کنند.

تحلیلگران گفته‌اند که همچنان دو تا سه روز زمان لازم است تا مخازن خالی پمپ‌بنزین‌ها پر شود.

یک سخنگوی شرکت نفتی بی‌پی گفته است که توصیه جدید دولت بریتانیا، باعث شده است که میزان تقاضا در پمپ‌بنزین‌ها کاهش یابد، ولی همچنان مخازن چندین پمپ‌بنزین خالی مانده و لازم است که تانکرها، محموله‌های مورد نیاز این پمپ بنزین‌ها را منتقل کنند.

در صورتی که رانندگان تانکرها در بریتانیا بخواهند بعد از تعطیلات عید پاک دست به اعتصاب بزنند، باید هفت روز قبل از آغاز اعتصاب، در این باره اطلاع‌رسانی کنند.

اختلافات حزبی

به دنبال توصیه آقای مود برای ذخیره‌سازی بنزین در اوایل هفته گذشته، بحث‌های سیاستمداران در این کشور شدت گرفته است.

برنارد جنکین، از نمایندگان محافظه‌کار مجلس بریتانیا گفته است که به باور او، دولت بریتانیا به دنبال انحراف افکار عمومی از هفته دشواری است که پشت سر گذاشته است.

چند نماینده مجلس بریتانیا نیز گفته‌اند که اگر مشخص شود اظهارات آقای مود در حادثه آتش‌سوزی که برای یک زن ۴۶ ساله بریتانیایی رخ داد، موثر بوده است، او باید استعفا دهد.

دایان هیل، زن ۴۶ ساله بریتانیایی، زمانی که در آشپزخانه‌اش در حال ریختن بنزین از یک گالن به گالن دیگر بود، بر اثر اشتعال بنزین، دچار سوختگی شدید شد.

درجه سوختگی خانم هیل ۴۰ درصد اعلام شده و او هم‌اکنون در بیمارستانی تحت درمان است.





:: برچسب‌ها: عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: