'آری' ملت به ندای آسمانی
نوشته شده توسط : gogos

انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) و جانفشانی های ملت ایران در 22 بهمن 1357 به پیروزی رسید و با پیروزی این انقلاب زمینه مهم ترین همه پرسی تاریخ ایران زمین، جهت تعیین نوع حكومت، فراهم شد.

دوازدهم فروردین سال 1358، ملت ایران با حضوری سبز دگر بار، به پای صندوق های رای آمدند و در انتخاباتی آزاد به نظام جمهوری اسلامی رای 'آری' دادند و بر مبنای آرای اكثریت قریب به اتفاق مردم یعنی 2/98 درصد؛ نظام جمهوری اسلامی تثبیت شد.

جمهوری اسلامی شكل نوینی از نظام های حكومتی است كه تلاش دارد با الهام از قوانین و تعالیم نجات بخش اسلام الگوی زندگی جدیدی را در عرصه اجتماعی و سیاسی به بشر امروزی ارائه دهد. از نظام جمهوری به حكومت مردم بر مردم تعبیر می شود و جمهوریت در نظام حكومتی نشان دهنده نقش مردم در تشكیل و استمرار آن است به طوری كه مردم با حضور در صحنه‌های مختلف علاوه بر مشاركت در تعیین سرنوشت خود خواسته‌های خود را نیز از حكومت مطالبه می‌كنند.

در زمان تعیین نظام سیاسی كشور پس از سقوط نظام شاهنشاهی 'جمهوری دمكراتیك '،' جمهوری'، 'حكومت اسلامی ' و ... از جمله نظام هایی بود كه پیشنهاد شد، ولی امام (ره) ازهمان ابتدا تاكید فراوانی بر استقرار نظام جمهوری اسلامی داشته و بر'جمهوری اسلامی' نه یك كلمه كمتر و نه یك كلمه بیشتر، تاكید فرمودند.

مردم در راهپیمایی ها شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را سردادند و بر همین اساس اصول جمهوریت و اسلامیت دو اصل جدایی ناپذیر در نظام حكومتی ایران محسوب شد، چرا كه برای تثبیت، استمرار و تداوم آن جانبازی ها و فداكاری های بسیاری صورت گرفته بود.

' آزادی ' به عنوان یك بعد از نظام جمهوری اسلامی؛ كلمه ای است كه در اسلام 'متعالی' معنی می شود، به گونه ای كه مردم طبق قانون برای تعالی و كمال خود از حق انتخاب و آزادی بیان برخوردارند و كسی نمی تواند این حق را از آنها سلب كند.

' استقلال ' بعد دیگری از نظام جمهوری اسلامی ایران است كه با استقرار آن ملت ایران از وابستگی به شرق و غرب رهایی یافته و از آن پس در عرصه بین الملل با حفظ اصول اعتقادی به دفاع از حقوق خویش می پردازد.

امام خمینی( ره) دیده بان همیشه بیدار انقلاب در تاریخ 12 فروردین 1358 پس از تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در پیامی رادیو تلویزیونی فرمودند:' ...خداوند تعالی بر ما منت نهاد و رژیم استكبار را با دست توانای خود كه قدرت مستضعفین است در هم پیچید و ملت عظیم ما را ائمه و پیشوای ملتهای مستضعف نمود و با برقراری جمهوری اسلامی، وراثت حقه را بدانان ارزانی داشت. من در این روز مبارك، روز امامت امت و روز فتح و ظفر ملت، جمهوری اسلامی ایران را اعلام می كنم...'

همچنین در فرازی از پیام خود فرمودند:' ... من به دنیا اعلام می كنم كه در تاریخ ایران چنین رفراندومی سابقه ندارد كه سرتاسر مملكت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوق ها هجوم آورده و رأی مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه به زباله دان تاریخ دفن كنند...'

امروز 33 سال از تثبیت نظام مردم سالار جمهوری اسلامی كه از دین پویای اسلام، نشات گرفته است، می گذرد، نظامی كه با رای حداكثری ملت ایران استقرار یافت و علی رغم توطئه ها و تحریم های دشمنان با استقامت مردم و درایت ولایت، گام در مسیر پیشرفت نهاد.

اطلاع**9131**1717





:: برچسب‌ها: انگور چینی , شب ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: